QUINTET FRONTELA

Guanyadors del Concurs Permanent, del Ciutat de Manresa, s'han format a l'ESMUC. Podeu descarregar aquí el programa i els comentaris

El Quintet Frontela és una agrupació jove que neix el curs 2008-2009 en el si de l’Escola Superior de Música de Catalunya. A causa de l’èxit obtingut en les audicions dins l’àmbit acadèmic van decidir establir-se com a formació estable.
Durant el curs 2008-2009 van rebre classes setmanals de la professora i oboïsta de l’OBC Dolors Chiralt. A més, han establert contacte amb diversos professionals de renom dins el món de la música que els han aconsellat, com ara Ivet Frontela (pianista i repertorista de l’ESMUC), David Thompson (trompa solista de l'OBC), Vicens Prats (flauta solista de l’Orchestre de Paris), Lorenzo Coppola (prestigiós clarinetista històric), Charles Tunnell (violoncel·lista i professor de cambra de l'ESMUC) i Salvador Brotons (director d’orquestra i compositor). Aquest últim va escoltar per primer cop en directe la seva pròpia obra Essentiae Vitae amb el Quintet Frontela. A l'abril del 2009 van participar en el XIVè Concurs d’Interpretació Musical l’Arjau de Barcelona, en què van ser premiats en la modalitat de compositors catalans del segle XX amb l’obra anteriorment esmentada, Essentiae Vitae, de Salvador Brotons. El maig de 2009, van ser guardonats amb el primer premi en categoria absoluta del Vè Concurs de Música de Cambra “Higini Anglès” de la Diputació de Tarragona.

El febrer de 2010 van aconseguir el 3r premi en el XXVè Premi de Música "Ciutat de Manresa". Entre les actuacions realitzades cal destacar una sèrie de concerts a la sala Mas i Mas de Barcelona, un concert en el cicle “Joves & Clàssica” de Joventuts Musicals de Barcelona i una actuació a la NIT10 de Televisió de Catalunya a l'Auditori de Barcelona. També han actuat a l’Escola de Música del Grau de Gandia, al Conservatori de Música de Reus i a la temporada de tardor-hivern de Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí. Durant la temporada d'estiu 2010 han actuat al "Toc & Clàssic" organitzat per JM de Girona, al XVè Cicle "Claustre Sant Domènec" de Peralada i al cicle "Música als jardins" de la Vil·la - Museu Pau Casals de Sant Salvador. El novembre de 2009, el Quintet Frontela va guanyar el primer premi en la modalitat de conjunts instrumentals i/o vocals de cambra en la 72a convocatòria del Concurs Permanent de Joves Intèrprets de Joventuts Musicals d’Espanya. Cal destacar que la formació ha estat premiada en l’edició del 30è aniversari del Concurs, després de vint-i-nou anys sense que un quintet de vent obtingués el primer premi.

*Podeu escoltar aquesta formació al You Tube

Duració del concert: 60 minuts

Fragments d'àudio;

Pavane_Faure.mp3