Pau Codina, violoncel

Format a la Yehudi Menuhin de Londres, Catalunya Música l'ha presentat com a New Talent al concurs de la Unió Europea de Radiodifusió

Pau Codina neix a Barcelona l’any 1988. Va iniciar els seus estudis de violoncel als 5 anys, amb la professora Eulalia Subirà, a l’Escola Municipal de Música de Manlleu.

Han estat els seus mestres, Ivan Chiffoleau, Daniel Grosgurin i Peter Thiemann. A l’actualitat treballa amb Louise Hopkins a la Guildhall School of Music & Drama.
Des de molt jove ha assistit a diferents cursets i classes magistrals, tant a Catalunya com a Anglaterra, amb professors com Lluís Claret, Mark Friedhoff, Carey Beth Hockett, Anja Maja, M. Rostropovich i S. Isserlis entre d’altres.

A destacar la seva participació el maig del 2004 al Manchester Cello Festival, curs en el que participen professors de tot el món, i al qual només es pot accedir com a alumne actiu, en representació de l’escola on curses els teus estudis. La Yehudi Menuhin Schhol, va triar en Pau perquè hi participés representant l’escola.  Va rebre classes d’Anner Bylsma.

També ha participat en altres festivals internacionals com ara el de música de cambra de Manchester i el Kronberg Cello Festival on va rebre classes de Franz Helmerson i va ser guardonat amb el premi Bad Homburg Schloz-konzert que consistia en un concert a Bad Homburg (Alemanya) amb la Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim que va tenir lloc el 8 d’abril del 2005.

Desde l’any 1997 fins el 1999, va formar part del Sextet de violoncels de Manlleu, amb el qual va fer concerts arreu de Catalunya i el País Basc.
Des de l’any 1998, fins el gener de 2004 ha estat membre de les orquestres de la Fundació Jove Orquestra Nacional de Catalunya; els dos primers anys de l’OEMUC, i després de la JONC.

El 1999, actua com a solista amb l’ONCA, sota la direcció de Gerard Claret. També ha col·laborat amb la Barcelona Sinfonietta sota la direcció de Francesc Llongueres, en el concert de becaris de la Fundació Pau Casals,  amb l’OCE sota la direcció de Jordi Codina, i de Carles Coll i amb l’Orquestra de la Yehudi Menuhin School sota la direcció de Malcolm Singer.

L’any 1999 obté el 1r premi per a solistes del Concurs de la Fundació L’Arjau de Barcelona, l’any 2000 el 1r premi del Concurs de Música de Cambra de l’Escola de Música de Barcelona, amb el trio format amb Maria Molet i Ferran Bardolet, i l’any 2004 el 1r premi del concurs de violoncel Guilhermina Suggia de Londres.
Cal destacar també la seva participació en els Concerts Familiars de La Caixa, amb l’Opera de Cambra El mestre de música, de G. Ph. Telemann(2000).
L’any 2002 supera les proves d’accés a 2 escoles angleses: la Purcell School, i la Yehudi Menuhin School, i decideix continuar els seus estudis en aquesta segona, on es gradua el juliol de 2006.

Durant els últims anys ha fet concerts arreu d’Anglaterra i en sales tant importants com el Royal Festival Hall, el Royal Albert Hall i el Wigmore Hall, com a solista, en formacions cambrístiques o orquestrals.

Ha actuat en diversos cicles i festivals arreu de Catalunya com ara el Festival Internacional Pau Casals d’ El Vendrell com a solista amb l’orquestra Franz Liszt de Budapest, el cicle de concerts del JIC de Barcelona, els Concerts de Mitja Nit de Sitges, el festival El Convent de Blanes, el Festival de Música de Besalú, el cicle Mas i Mas de Barcelona, així com una gira organitzada per Joventuts Musicals d’Espanya per el País Basc. Cal destacar la seva participació en el cicle de concerts del Primer Palau com a solista amb l’ONCA sota la direcció de Miquel Ortega, a on va obtenir un accèssit, i el premi de la crítica per unanimitat.
Recentment ha participat també en un concert monogràfic dedicat a M. Ravel, part del cicle Les Músiques de Caixa Fòrum en motiu del centenari del Palau de la Música Catalana, i en un concert al Gran Teatre del Liceu, organitzat per Laboratoris INIBSA, on va tocar com a solista amb l’Orquestra Filharmònica de Catalunya. També cal destacar la seva actuació dins de la passada temporada del cicle de l’ONCA al Petit Palau, on va actuar com a solista amb el concert de J. Haydn en Re Major.

Pau Codina acaba de ser escollit com a representant de Catalunya Música per a participar en el concurs New Talent de la Unió Europea de Radiodifusió, en col·laboració amb la Unesco i el Consell Musical Internacional (IMC).
Actualment forma duo estable amb el pianista J. Enrique Bagaría. També forma part del Martucci Ensemble, sota la direcció artística de la violinista Arisa Fujita, membre fundadora del prestigiós Fujita Piano Trio.

Ha estat becat per la Fundació Pau Casals, i per la Generalitat de Catalunya.

Duració concert: 70 minuts

J. S. Bach: Suite núm.3 en Do Major BWV 1009 / G. Cassadó: Suite per a violoncel sol / J. S. Bach: Suite núm.5 en do menor BWV / G. Crumb: Sonata for solo violoncello
pau-codina.jpg
18/06/11