Santi Novoa, trombó i Ramón López, piano

Santi Novoa (Oviedo, 1992) va iniciar els estudis musicals als set anys al Conservatori Ulión Orbón d’Avilés amb Marcos Malnero. Des de 2003 assisteix a classes a Bilbao amb Daniel Perpiñán.
Ha rebut classes individuals amb Joseph Alessi a Nova York i ha assistit a classes impartides a la Juilliard School. A més, ha realitzat cursos de perfeccionament amb Christian Lindberg, Baltasar Perelló, Andras Tejer, Mel Cuberson, Peter Sullivan, Ricardo Casero, Stefan Schulz, entre d’altres.
Ha estat premiat en diversos concursos com el Concurs Joaquín Maya (Pamplona, 2004); el Concurs Nacional de Joves Intèrprets Ciutat de Llíria (2005); el Certamen Intercentros -fase autonòmica- (Oviedo, 2005); el concurs nacional Ciutat de Xàtiva (2006) i  el Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya (Sogorb, 2007).
Ha realitzat diversos concerts com a solista i acompanyat per orquestra des de 2004, entre els que destaquen el concert solista amb l’Orquestra Simfònica d’Astúries a l’Auditori Príncipe Felipe d’Oviedo, amb la Simfònica Julián Orbón d’Avilés a Carrara (Itàlia) o de solista a la UDK de Berlín interpretant la Sonata de Sulek.
Ramón López va iniciar els seus estudis de piano al Conservatori de Bilbao. Va finalitzar el grau superior a Madrid amb Almudena Cano i posteriorment va realitzar dos anys de postgrau a la Guildhall School of Music de Londres amb Peter Bithell. Fou alumne actiu als cursos d’estiu de Santander impartits per Emile Naoumoff i a Niça amb Pascal Rogè. Ha col·laborat amb l’Orfeó basc de Madrid a la representació en versió concert de El Caserío de Guridi.
Ha estat pianista acompanyant als conservatoris de grau mig i superior de Múrcia. Ha estat guardonat amb el segon premi del concurs de música de cambra Salzillo de Alcantarilla a la categoria professional. Ocasionalment, ha col·laborat amb l’Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia i l’Orquestra i Cor de la Universitat Complutense de Madrid.
Treballa en l’àmbit de la música experimental amb el grup Oyaxtrés.

santi-novoa-2.jpg
santinovoa-7.jpg