CONCERT EXTRAORDINARI: VIVALDI: Glòria

Aquestes tres formacions manresanes ens visiten per oferir un concert extraordinari amb obres sacres, entre les que destaca el Glòria de Vivaldi. Aquest concert està dedicat In Memoriam d'Àngels Vera, la mare de la Nona, quan s'escau el primer aniversari de la seva mort

Primera Part

CORAL CZARDA Direcció: Maria Díaz

La Bomba             Mateu Flecha (Prades, 1481- Monestir de Poblet, 1553)

CAMERATA HARMONICA Direcció: Joan M. Bozzo

Ave Maria             Javier Busto (Hondarríbia, Pais Basc 1949)

Esta tierra            Javier Busto (Hondarríbia, Pais Basc 1949)

Dolces nimfes      Francis Pilkington (Lancashire, 1562 - Chester, 1638)

Prière du soir      Charles Gounod (Paris, 1818 - 1893)

Waldesnacht        Johannes Brahms (Hamburg, 1833 - Viena, 1897)

Segona Part

Gloria RV 589

Antonio Vivaldi

(Venècia, 4 de març de 1678 – Viena, 28 de juliol de 1741)

Núria Checa / Imma Serra (Sopranos) • Natalia Chavanova (Contralto)

Jordi Franch (Piano)

Oriol Torras (Fagot) • Josep I. Garcia (Trompeta)

Roger Fonts (Oboè) • Marta Morros (Violoncel)

Camerata Harmonica (Director, Joan M. Bozzo) • Coral Czarda (Directora, Maria Díez)

Camerata Bacasis (Director, Jordi Coll)

Joan M. Bozzo (Direcció)

Camerata Harmonica

La Camerata Harmonica és un cor de cambra mixt amb seu a la capital de la comarca del Bages, Manresa. Va ser fundat el 2007 per un grup de cantaires amb el propòsit de treballar peces corals de tots els estils, èpoques i països, fent un èmfasi especial en la música religiosa. El nostre director és en Joan M. Bozzo i normalment ens acompanya al piano i l’orgue en Jordi Franch. El nostre primer concert va tenir en la “5èna. Trobada de Corals -Memorial Núñez de Arenas” a la població de Talamanca el 10 de Juny de 2007. Entre altres a mencionar el concert que el 14 de Març de 2009 es realitzà en motiu de la seva presentació oficial a Manresa a l’Auditori Mestre Blanc del Conservatori Municipal de Música. El nostre repertori és variat, tant a capel·la com amb acompanyament instrumental. Entre els programes realitzats destaquen obres de Schubert, Haydn, Halfter, Dorey, Saint-Saëns, Gounod, Bruckner, Taltabull, Rossini i populars catalanes entre altres. No podien faltar tampoc els concerts de Nadal amb obres de diferents autors i tradicionals catalanes. Hem actuat a Manresa, Roses, El Miracle, Vilanova i la Geltrú, Sant Julià de Cerdanyola, Fals, Sant Joan de Vilatorrada (Santuari de Joncadella, presó d’Els Lledoners) La majoria de nosaltres hem tingut ocasió de participar, a títol individual, en la interpretació d’obres simfònico-corals, dins d’altres formacions corals i/o instrumentals.

DIRECCIÓ Joan M. Bozzo

Coral Czarda

La Coral Czarda va néixer a l’Escola de Música de Sant Joan de Vilatorrada, quan un grup de pares i mares d’alumnes de l’escola, amb més voluntat i ganes de cantar que coneixements musicals, ens vàrem engrescar en l’aventura coral . L’any passat, vam celebrar el vint-i-cinquè aniversari i en aquesta pila d’anys, amb l’ajut de directors i directores diversos, ens hem anat consolidat com a grup que, apart de passar-nos-ho molt bé junts, cada cop tenim més ganes de superar-nos en qualitat i així poder oferir un millor repertori musical. Sempre hem vetllat per tenir un repertori amb personalitat pròpia, sense centrar-nos ni defugir cap estil ni època concrets, però, per altra banda, sense limitar-nos al més tradicional. Actualment ens dirigeix la Maria Díaz i continuem tenint la nostra seu al Mas Sant Joan, a la capellaauditori de l’Escola Municipal de Música del nostre origen, que sempre ens ha donat suport.

DIRECCIÓ Maria Díaz

Camerata Bacasis

Després d'haver dedicat temps i esforç a aprendre a tocar un instrument, molts dels joves músics que decideixen escollir altres camins professionals troben a faltar seguir vinculats al món musical. Amb aquesta idea neix Camerata Bacasis. Una orquestra formada per ex-alumnes del Conservatori, alumnes que encara ho són, estudiants de Grau superior i oberta a qualsevol músic amateur que hi vulgui participar. La primera temporada la recordarem sempre per les hores dedicades a engegar aquest projecte i per les persones que n’han volgut formar part des d’un primer moment. Les expectatives creixien a mesura que la música anava prenent forma. Hem tingut la gran sort, també, d’haver-nos començat a fer conèixer a nivell de la ciutat, embrancant-nos així en diversos i petits projectes que ens han consolidat com a grup. Tenim el gran plaer d’haver creat quelcom molt necessari a Manresa però, sobretot, de poder-nos trobar cada setmana i fer música junts.

DIRECCIÓ Jordi Coll

clàssica

VIVALDI: Glòria
Camerata Bacasis, Coral Czarda, Camerata Harmònica