Trobada Internacional d'Orquestra a Moià

Un curs adreçat a alumnes de grau, elemental, mitjà i professional on es rebran classes de tots els instruments i s'integrarà una orquestra que treballarà una sèrie de repertori per oferir-lo al públic en el concert final del stage.

L’ Associació Cultural Sons d’Art juntament amb Joventuts Musicals de Moià i la col·laboració de l’Ajuntament de Moià presenten el projecte per a l’Estiu de 2013, adreçat a joves estudiants de música que vulguin experimentar l’experiència orquestral. Aquest projecte vol afavorir el descobriment i fer créixer el coneixement de la música interpretada en grup, un dels aspectes més importants per a la formació d’un músic.
El curs que presentem té una duració de 9 dies. Hi haurà dos grups de treball: un  per als alumnes de grau  mitjà/professional i un per als alumnes que tinguin un coneixement bàsic de l’instrument.
Els promotors d’aquest curs, sabedors del llarg camí que un instrumentista ha de recórrer abans de participar en una orquestra professional i sobretot, la quantitat de temps que passa abans que l’alumne pugui gaudir del resultat després d’anys de treballar intensament, volen donar als participants l’oportunitat d’experimentar ja i amb el propi instrument, l’experiència orquestral.
Es pretén, a més, que el jove músic es formi no només des del punt de vista tècnic sinó tenint en compte també els aspectes relacionals i socials. En aquest sentit, el curs contempla el treball musical però també el lleure amb activitats esportives i d’esbarjo.

La seu de les classes serà l’escola de música de Moiá. Les classes s’articularan en diferents etapes: es farà un treball individual, de cambra, de conjunt i orquestral. A les classes individuals els alumnes treballaran sota la guia d’un professor/tutor d’instrument que els ajudarà en la lectura del repertori proposat.

En el treball conjunt cada secció de l’orquestra (corda, vent,…) assajarà separadament. Finalment, sota la batuta del director, es treballarà orquestralment començant per l’explicació dels seus gestos i moviments. El Projecte Orquestral està obert a les seccions de corda, fusta i metall.
La Trobada acabarà amb un concert de l’orquestra.
Al final de la Trobada els participants rebran un certificat d’assistència.

Curs

orquestrada.jpg
27/07/13
Mas Saiol/Auditori Sant Josep/Escola de Música (Moià)