MARC HEREDIA, piano

Wagner-Liszt

Va iniciar els seus estudis de piano a l’edat de tres anys amb la professora Trini Ramírez i va continuar la seva formació amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu on va concloure el Grau superior amb la màxima qualificació. Va continuar la seva formació a la “Escuela Superior de Música Reina Sofía” amb els professors Dimitri Bashkirov, Claudio Martínez Mehner, i Denis Lossev. Actualment està cursant un Màster of Arts a la “Hochschule für Musik” de Basilea, Suïssa, amb el professor Claudio Martínez Mehner. Ha realitzat masterclass amb importants pianistes com Lang Lang, Ferenc Rados, Joaquin Soriano, Josep Colom, Joaquin Achúcarro, Pavel Gililov, Mikhail Voskresensky, i amb el director Antoni Ros Marbà. Ha actuat en importants sales com “l’Auditori” de Barcelona, el “Palau de la Música Catalana”, el “Auditorio Nacional” i la “Fundación Juan March” de Madrid, el Claustre de Sant Domènec de Peralada, o l’Auditori Pau Casals del Vendrell.

Ha estat premiat en nombrosos concursos nacionals i internacionals entre els quals destaquen els següents: 1r premi en la categoria de música catalana contemporània i en la modalitat de cambra al concurs “patronat l’Arjau” (2001 i 2002, i 2003 i 2008 respectivament),1r premi en el “Concurs instrumental Sant Anastasi” de Lleida (2001 i 2003), 1r premi i premi del públic en el “Concurs internacional de Piano Eugènia Verdet” (2008), 1r premi en la categoria solista del “Concurs internacional de joves intèrprets de Les Corts” (2008). Juntament amb l’activitat concertística habitual, també dedica especial interès a la música contemporània del nostre país. Recentment va dur a terme l’estrena del cicle “ 4 intermezzi” de Jordi Cervelló, cicle en el qual s’inclou l’obra “animato” que li va ser dedicada.

Per a més informació: www.classicalplanet.com/blog/2012/04/entrevista-a-marc-heredia

Richard Wagner. Les transcripcions de les seves operes estan fetes pel seu sogre i gran amic Franz Liszt.
Marc Heredia, piano
dsc3316-4.jpg.