SARA CUBARSI, violí i SEUNGWON LEE, piano

Podrem escoltar dues de les obres més emblemàtiques del repertori per a violí i piano

Sara Cubarsi, violí · Seungwon Lee, piano

Flamant guanyadora l'any passat dels premis El Primer Palau i Catalunya Música, Sara Cubarsi és una de les darreres sensacions de la música de cambra de casa nostra. Es presenta a la Xarxa de Músiques amb un programa ambiciós: un recital de violí i piano que inclou l'obra guanyadora del 34è Concurs Mompou.

La violinista catalana Sara Cubarsi ha estudiat amb el professor Carmel Kaine a la Purcell School of Music de Londres amb una beca del govern britànic (Music and Dance Excellence). El juny del 2013 va obtenir el diploma d'ensenyament instrumental a la Royal Academy of Music de Londres, on es va graduar i va obtenir el Beare Bow Prize per la nota més alta d'examen final i el Lady Holland Prize per la segona nota global més alta dels graduats el 2013. Actualment està cursant un màster a la Royal Academy of Music amb el professor Tomotada Soh, becada pel Howard Davies Scholarship, el Santander Scholarship i la Generalitat de Catalunya (OSIC). Com a solista, ha actuat amb la Jove Orquestra Simfònica de Catalunya sota la direcció de Josep Ferrer i amb la Jove Orquestra Simfònica del Vallès dirigida per Gilles Apap. Properament tocarà el concert de Txaikovski amb l'Orquestra de la Royal Academy of Music. Ha estat concertino i membre de la JONC, ha tocat amb l'Orquestra de Cadaqués i ha participat a la Mahler Chamber Orchestra Academy 2013. Actualment és membre titular de l'European Union Youth Orchestra, entre d'altres. L'octubre del 2013 va guanyar el Primer Premi del concurs El Primer Palau 2013 i el Premi Catalunya Música. Cubarsi s'està especialitzant en música contemporània: treballa en diversos projectes com ara la interpretació de l'obra Black Angels per a quartet de corda elèctric de Crumb; l'estrena d'una peça per a violí sol del compositor tailandès Thanakarn Schofiled; i la participació en un intercanvi internacional de música experimental amb la Blair School of Music de Nashville. Toca amb un violí fet per David Bagué i un arc fet per Derek Wilson, dos artesans contemporanis.

Programa:

L. van Beethoven: Sonata "Kreutzer"

R. Grimaldi: Pulsar Phigurae

C. Franck: Sonata en La major

L. van Beethoven: Sonata "Kreutzer" R. Grimaldi: Pulsar Phigurae C. Franck: Sonata en La major
sara-cubarsi-1-xs-2.jpg.
11/10/14
Auditori Sant Josep (Moià)