FERRAN ALBRICH, cello i AH RUEM AHN, piano

Ferran Albrich, violoncel · Ah Ruem Ahn, piano

Guanyador de la primera edició del Concurs Internacional del Vic Cello Festival (organitzat per JM d'Osona), Ferran Albrich segueix la tradició d'excel·lents violoncel·listes que històricament han sorgit de Catalunya. I es presenta fent duo amb la pianista coreana Ah Ruem Ahn, flamant guanyadora de la darrera edició del Concurs Paloma O'Shea.

Ferran Albrich (1990) inicia els seus estudis de violoncel amb tres anys a l'Escola Municipal de Manlleu amb Eulàlia Subirà. Continua la seva formació amb Iñaki Etxepare i Damià Martinez. A partir de 2005 treballa amb Lluís Claret dins del curs de perfeccionament musical a l'Escola de Musica Victòria dels Àngels de Sant Cugat del Vallès. Finalitza els seus estudis superiors a la Universitat de Detmold (Alemanya) amb la professora Xenia Jankovic, on supera les proves finals amb la màxima qualificació i on treballa durant el curs 2010-11 com a assistent de la càtedra de violoncel. Ha rebut masterclasses de Gary Hoffman, Daniel Grosgurin, Peter Thieman, Lluís Claret, Tsuyoshi Tsutsumi, Sussana Stefanovich, Amit Peled, Richard Aaron, Cristoph Richter, Maria de Macedo i del pianista Andras Schiff. Ha rebut classes de cambra de Jordi Domènech, Manel Valdivieso, Vicenç Prunés, Quartet Mandelrin, Auryn Quartet, Shangai Quartet, Pablo González o Peter Orth. Ha format part de l'Orquestra de les Escoles de Música de Catalunya i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, on és dirigit per Jordi Móra, Manel Valdivieso, Edmond Colomer, José Luís Estellés, Alfons Reverté, Guy van Waas, Karl Anton Richenbake i Antoni Ros Marbà. Ha col·laborat també amb l'Orquestra del Teatre del Liceu. Ha estat guanyador de la beca Pau Casals el 2006 i 2007 i del primer concurs del Vic Cello Festival el 2014. Ha participat en diversos projectes musicals amb Lluís Claret, des d'un enregistrament discogràfic fins a concerts de duos. Ha ofert concerts com a solista a Alemanya i Catalunya interpretant obres de Haydn i Tan-Dun entre altres.

Programa:

F. Schubert: Sonata Arpeggione