DARÍO BARROSO, guitarra

Darío Barroso, guitarra

Aquest guitarrista tarragoní ofereix un recital de guitarra clàssica en el qual fa un recorregut per la història de la música escrita per a aquest instrument, tant obres originals com transcripcions, des del Renaixement fins al segle XX. Però ho fa d'una manera inusual, intercalant obres de diferents èpoques, sense seguir un ordre cronològic, seguint la màgia i la bellesa dels contrastos que l'ordre d'aquesta interpretació genera.

Nascut a Tarragona, inicia els estudis de guitarra al Conservatori de Música de Tarragona amb Joana Albiol, i els acaba amb màxima qualificació i Premi Extraordinari en Guitarra. És premiat per la Fundació de Música Ferrer-Salat amb la beca Joves Promeses el 2011 i el 2012, per estudiar al Conservatori Superior del Liceu, on actualment cursa l'especialitat de Guitarra Clàssica sota la tutela de Guillem Pérez-Quer. Ha rebut consells de Carles Trepat, Àlex Garrobé, Zoran Dukic, Margarita Escarpa, Miguel Trápaga, Gerardo Arriaga i Marco Tamayo, entre d'altres. Ha sigut premiat, entre d'altres concursos, al X Certamen Llobet (2n premi, premi del públic i premi al millor guitarrista català), 2o Concurso de Guitarra Arriaga, Bilbao (2n premi, Nivell IV) i Certamen Daniel Fortea, Benlloch (2n premi, Categoria A). Realitza una tasca concertística activa com a solista, que compagina amb la música de cambra, àmbit en el qual treballa amb diferents formacions, com el duet amb la guitarrista Míriam Paretas, amb el qual va ser premiat amb el Premi Extraordinari de música de cambra del Conservatori del Liceu. Ha format part de l'orquestra de guitarres Eclecticordia, dirigida per Danielle Kassner, i ha col·laborat amb la Jove Orquestra Simfònica de Castelló. Ha actuat com a solista amb l'orquestra de JM Castelló i la banda del Conservatori Professional de Música de la Diputació de Tarragona.

Programa: La bellesa del contrast

J. Dowland: Fantasia P. 71

R. Gerhard: Fantasia

D. Scarlatti: Sonata K208 - K209