TRIO PEDRELL

Christian Torres, violí · Ferran Bardolet, violoncel · Jordi Humet, piano

Després d'uns anys en què, a l'estela del Quartet Casals, han aparegut diversos quartets de corda a Catalunya, ara sembla que el nostre país s'ha tornat especialment prolífic en trios amb piano. El darrer exponent d'aquest fenomen és el Trio Pedrell, que es presenta a la Xarxa de Músiques amb un programa diversificat i exigent.

El Trio Pedrell neix l'any 2012, fruit de la passió per la música de cambra dels seus tres integrants i de la voluntat de trobar una personalitat artística pròpia un cop finalitzats els seus estudis. Amb l'empenta pròpia de la seva joventut però alhora amb la maduresa musical adquirida de tots els anys de formació, s'apropen a les grans obres escrites per a trio amb piano sense complexos, però amb rigor i respecte. El seu repertori va des del més clàssic fins a la música de nova creació o la participació en espectacles lligats a d'altres arts, com el teatre o la dansa. Els membres del trio comencen els seus estudis musicals a les seves ciutats natals i coincideixen després a l'ESMUC. En acabar aquesta etapa prossegueixen la seva formació en indrets com la Hanns Eisler (Berlín), la Escuela Superior de Música Reina Sofía (Madrid) i la HMT Felix Mendelssohn (Leipzig). Els tres músics han guanyat premis nacionals i internacionals, actuant com a solistes i amb música de cambra. Tot i la seva curta vida com a formació musical, ja han recollit els seus primers fruits: el segon premi en l'11è Concurs Internacional Montserrat Alavedra de Terrassa i guanyadors del 24é Concurs de Música de Cambra Paper de Música de Capellades i del Concurs Mirabent i Magrans Han rebut classes dels mestres Markus Becker, Luís Fernando, Wayne Foster-Schmidt, Ralph Gothoni, Feng Ning i Pierre Réach. I orientació artística del violinista i compositor Jordi Cervelló. Han realitzat una gira per terres alemanyes, de la qual destaca el concert a la prestigiosa Hohschule für Musik Felix Bartoldy Mendelsshon de Leipzig, amb una molt bona crítica. Han estat convidats per la Hanns Eisler de Berlín a participar en el concert monogràfic a A. Dvorak el setembre de 2013.

Programa:

D. Xostakòvitx: Trio amb piano en Do menor op. 8 núm. 1

J. Turina: Trio amb piano en Si menor op. 76 núm. 2

A. Dvorák: Trio amb piano en Fa menor op. 65 núm. 3

D. Xostakòvitx: Trio amb piano en Do menor op. 8 núm. 1 / J. Turina: Trio amb piano en Si menor op. 76 núm. 2 / A. Dvorák: Trio amb piano en Fa menor op. 65 núm. 3

trio-pedrell-3-xs-6-2.jpg.
07/03/15