ENSEMBLE UNA COSA RARA

Albert Gumí, Naüm Monterde, Oriol Garcia, corno di bassetto

L'Ensemble Una Cosa Rara proposa un recorregut a través de la música per a tres corni di bassetto de la mà dels germans Stadler, els dos clarinetistes virtuosos del segle XVIII que van enamorar al mateix Mozart. Va ser famós el seu trio de corni di bassetto amb el qual van fer concerts arreu d'Europa i a qui Mozart va dedicar les cèlebres 25 peces KV439b. Com era pràctica habitual a final del segle XVIII, els germans Stadler també componien les seves pròpies peces i arranjaments. Recuperant aquesta pràctica, l'Ensemble Una Cosa Rara ens ofereix tres arranjaments d'àries de l'òpera Una cosa rara del compositor valencià Martín i Soler.

L'Ensemble Una Cosa Rara neix amb l'esperit teatral de l'òpera buffa i amb la voluntat d'oferir concerts on la qualitat musical vagi acompanyada d'un ambient divertit i un interès de divulgació de la música antiga. És per això que agafa prestat com a nom el títol d'una òpera buffa de gran èxit del compositor valencià del segle XVIII Vicent Martín i Soler. Des del 2007 han realitzat concerts arreu de l'Estat així com a França, Bèlgica o Holanda. Han estat seleccionats en dues edicions del programa Spoothlight on young musicians així com també per tocar a l'ANTIQVA 2010, al Fabulous Fringe 2011 d'Utrech i el Fringe del MAFestival de Bruges 2011. L'Ensemble Una Cosa Rara el formen tres clarinetistes joves formats a l'ESMUC i al Conservatoire Supérieur de Musique et Danse de Paris, on han rebut classes i consells de Lorenzo Coppola i Eric Hoeprich. Han tocat amb algunes de les millors orquestres de música antiga d'Europa (Le Concert Spirituel, Les Musiciens du Louvre Grenoble, l'Orquestra Barroca de Sevilla, Freiburger Barockorchester, La Capilla Real de Madrid, Les Muses Galantes, Le Cercle de l'Harmornie, l'Orquestra Barroca Catalana, etc.) i han rebut classes magistrals de clarinetistes de renom com Carles Riera, Antony Pay, Alan Hacker, Nicola Boud, François Gilardot, Jane Booth, etc.

Programa: Els germans Stadler

A. Stadler: Ouverture

W. A. Mozart: 25 peces per a tres corni di bassetto KV439b

V. Martín i Soler: Una Cosa Rara