TRÍO LORCA

La música de cambra en l'àmbit estatal està essent especialment prolífica els darrers anys pel què fa a trios de piano, violí i violoncel, el clàssic Klavier Trio. Un dels grups emergents més destacats en aquest sentit és el Trío Lorca, integrat per la violinista catalana Elena Rey, la violoncel·lista nord-americana Erica Wise i la pianista asturiana Noelia Rodiles. En el seu programa per a la Xarxa proposen un fascinant recorregut per la història dels trios amb piano, des del seu creador -Haydn- passant pel romanticisme de Mendelssohn, fins a arribar al nostre temps amb Wolfgang Rihm.

El Trío Lorca neix el 2008 com a Trío Mozart de Deloitte, a recer de la Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid, on treballa sota la tutela de Marta Gulyas i Luis Fernando Pérez. També ha rebut classes de Menahem Pressler -pianista del Beaux Arts Trio-, Ferenc Rados, Bruno Canino i Claudio Martínez Mehner, entre d'altres. Obté el Primer Premi del Concurso de Música de Cambra "Ciutat de Manresa" i, ja el 2009, es guardonat a Bilbao amb el Primer Premi del Concurso Permanente de Jóvenes Intérpretes de Juventudes Musicales de España. En el seu periple per la Escuela Reina Sofía fou nomenat el grup més destacat de la càtedra de música de cambra.

Ha actuat en alguns dels auditoris més destacats d'Espanya, com per exemple el Auditorio Nacional de Madrid, L'Auditori de Barcelona, Auditori de Girona, Laboral de Gijón, Teatros del Canal de Madrid, Fundación Juan March, etc, així com a sales de Tunisia, Itàlia i Jordània. Ha participat en els cursos d'estiu de Santander i en festivals com ara el Festival Internacional de Música y Danza de Granada, la Schubertíada a Vilabertran, Caprichos Musicales de Comillas, "Músicos del Mundo" de León, el Festival de Joves Virtuosos de Tunis i el Festival Dino Cianni de Cortina d'Ampezzo. Ha pres part en circuits com "Clásicos en ruta" d'AIE i el Plan de Conciertos de Juventudes Musicales de España. El 2011 es va convertir en el primer artista resident de l'Auditori de l'Ateneu de Banyoles (Girona), amb un cicle de tres concerts monogràfics i diverses activitats pedagògiques i divulgatives paral·leles que van suposar una experiència aplaudida per la crítica i molt ben rebuda pel públic. Els seus concerts han estat retransmesos per les emissores Catalunya Música i Radio Nacional de España - Radio Clásica. La gravació del seu concert inaugural de la popular temporada Música i Patrimoni al Pla de l'Estany (Girona), amb obres de Haydn, Schubert i Beethoven, fou seleccionada per Catalunya Música per entrar al programa d'intercanvis de la Unió Europea de Radiodifusió.

Programa:

Tres segles de Klavier Trio