MANEL SÁNCHEZ, guitarra - JORDI ROCA, violí

MANEL SÁNCHEZ, guitarra

Entre les actuacions destacades, assenyalem que ha d'iniciat el cicle de concerts del XII Festival de Música Barroca i Renaixentista de Vélez-Blanco, amb obres de J.S. Bach i D.Scarlatti. Tanmateix, ha actuat en llocs emblemàtics, com la Cripta de la Colònia Güell de A. Gaudí i la Sala Noble de Can Rius de Caldes de Montbui, la sala Francesc Tarafa de Granollers, el teatre Kursaal de Manresa, etc. També  ha participat, com a músic convidat,  en la “Musikalisches Rahmenprogramm dins els actes institucionals d'agermanament Köln – Barcelona.

Com a intèrpert de Bach, destacar el concert al santuari de Ntra Sra de l'Ajuda i la participació a la XII Bachiana en el monestir de Sta. Maria de l'Estany, amb la viola-gambista Calia Àlvarez.

Nascut el 1984 a Barcelona, la seva trajectòria en el món de la música comença de ben jove, assajant les primeres notes amb en Ramon Solé a St. Feliu de Codines. Després estudia en els conservatoris de Granollers i Sabadell, per passar a continuació al CSM de Còrdova, on realitza els 4 cursos en només 2 anys i després perfecciona els seus estudis a la Koblenz International Guitar Academie amb el prof. Aniello Desiderio. Com a colofó a aquest periple interpreta el “Concierto de Aranjuez” amb l'orquestra Filharmònica del Rhin.

Com a solista, a més de l'esmentada interpretació amb la Filharmònica del Rhin, cal esmentar les actuacions amb la Sant Boi camerata, orquestra a 4cordes.

En l'actualitat compagina l'agenda de concerts amb les tasques de professor a la Musikschule der Stadt Troisdorf. Alemanya.

JORDI ROCA, violí

Jordi Roca és nascut a  Sant Feliu de Codines. A l’edat de 8 anys comença els estudis de violí de la mà de  Ferran Saló a Caldes de Montbui. Més tard entra al  de Sabadell on estudia amb Joan Morera durant tres anys. A través dels cursos d’estiu de Cervera, coneix a la violinista Victòria Fernández,  de la qual sent una afinitat musical molt estreta i se’n anirà a Girona a estudiar amb ella. A l’any següent entra al conservatori del Liceu per realitzar els estudis de grau superior amb Gonçal Comellas i Manel Porta.

Acabats els estudis de violí, se sent atret per la viola, on comença a estudiar  amb Joan Fèlix a Girona i més endavant amb Ashan Pillai al Liceu.

Forma part de la recent creada Orquestra Unesco de Barcelona dirigida pel mestre Gonçal Comellas, on toquen per diferents indrets de Catalunya.

Toca un violí Roberto Collini de l’any 2005.

PRIMERA PART

MAURO GIULIANI