ANNA URPINA, violí i DANI ESPASA, clavecí i piano

Anna Urpina, violí barroc i modern · Dani Espasa, clavecí i piano

La violinista Anna Urpina ens proposta un concert basat en dos moments molt contrastats de la història de la música: l'esplendor de l'època barroca i l'època contemporània. I per fer-ho se serveix d'instruments propis de cada període. L'acompanya en aquesta aventura sonora l'experimentat i versàtil Dani Espasa. En la primera part faran sonar un violí barroc i un clavecí per interpretar obres de l'època daurada del barroc, mentre que a la segona s'endinsaran en les sonoritats contemporànies més sorprenents. Dos extrems que es toquen en un concert insòlit.

Anna Urpina (Vic, 1988) es forma a Madrid, a la Universitat de Madison-Wisconsin amb Vartan Manoogian, al Reial Conservatori de Brussel.les amb Shirly Laub i a la Hochschule für musik de Leipzig amb Mariana Sirbu. Ha rebut classes de Paul Kantor, Eva Graubin, Mimi Zweig, Pinchas Zukerman, Gerard Claret Natalie Boyarsky, Alexander Kerr, Masao Kawasaki, Serguei Fatkoulin, Latica Honda-Rosenberg, Stephan Picard, Vera Beths. En música antiga s'ha format a França i a l'ESMUC amb Emilio Moreno, Gilles Colliard, François Fernandez i Fabio Biondi. Ha estat concertino i solista de la JONC i la JONDE i membre de la Gustav Mahler Jungendorchester, l'EUYO o l'Orquestra de Schleswig Holstein, actuant al Musikverein de Viena, Konzerthaus de Berlin o Concertgebouw d'Amsterdam. Ha obtingut primers premis en el Concurs de Xàtiva i el Concurs Marcos Pedro Jimeno. També ha obtingut premis als concursos Arjau i Nacional de Salou, al Concurs Internacional Violines por la paz, al concurs de Sant Anastasi, a la New Tenuto Competition de Bèlgica i finalista del Primer Palau. Guanya també el concurs del Conservatori de Madrid per tocar com a solista al Auditorio Nacional i el concurs de Laureats del Reial Conservatori de Brussel·les. Ha actuat com a solista amb la Philomusic Orchestra, Camerata de Madrid, Orquestra de Cambra de Vic, Brussels Philarmonic Orchestra i Orquestra Sinfònica de Burgos. Ha actuat en festivals com Aspen Music Festival, Madeline Island Music Camp, Kronberg Academy, Verbier Festival i fou artista resident de l'Ateneu Barcelonès el 2013. Toca un violí David Bagué 2007.

Programa:

H. I. F. von Biber: Sonata núm. 1 per a violí i baix continu, en Re menor, "L'Anunciació"

G. F. Haendel: Sonata per a violí i baix continu en Fa major HWV 370

A. Corelli: Sonata núm. 12 op. 5 " La Follia"

A. Webern: 4 peces per a violí i piano op.7

F.  Martín-Quintero: Crepuscular (Obra dedicada a Anna Urpina i Dani Espasa; estrena absoluta; encàrrec de la Fundació de Música Ferrer-Salat i Joventuts Musicals de Catalunya)

Ärvo Pärt: Der spiegel im spiegel, per violí i piano

Més informació: www.facebook.com/annaurpina