TEMPUS TRIO

39è Festival Francesc Viñas

Maria Tió, violí - Ferran Bardolet, violoncel - Ricard Rovirosa, piano
“La Dissonància del Contrast”

Joventuts Musicals de Moià i el Festival Viñas estrenen artistes redidents. Amb la vocació d'ajudar i projectar el talent jove del nostre país, com ha fet des dels inicis, ara fa 25 anys, amb noms con el Quartet Casals, Albert Guinovat, Daniel Ligorio i molts altres, ara posem en marxa aquesta Residència Artística i donem la benvinguda a un grup ja molt consolidat i que ha obtingut nombrosos i importants premis: el TEMPUS TRIO.

Protagonistes com a professors del Campus Musical del Moianès, que se centra al voltant de la música de cambra, ens ofereixen un programa que va de la llum folklòrica de Haydn a l’exploració musical de l’experiència humana d’un Schubert que encarava l’últim any de la seva existència. Un viatge on llum i foscor dialoguen al bell mig de dues obres cabdals del repertori per a piano trio.

WOLGANG AMADEUS MOZART
Trio en Sol Major, KV 496

FRANZ SCHUBERT
Piano Trio n. 2 en Mi bemoll Major D. 929

Fundat l'any 2018 per la violinista Maria Tió, el violoncel·lista Ferran Bardolet i el pianista Ricard Rovirosa, el Tempus Trio, tot i la seva breu trajectòria, ja és reconegut per la crítica i el públic com un dels més prometedors de la seva generació, cultivant importants èxits en diferents concursos i certàmens internacionals, entre els quals destaquen el primer premi del Concurs Internacional de Música “Grand Prize Virtuoso 2019” a Brussel.les, la Medalla de Platí (primer premi) del “WPTA Singapore International Music Competition 2019”, la Medalla de Plata al “2nd Vienna International Competition 2020” i el premi especial al “Concurs Internacional BBVA Montserrat Alavedra 2021”.
Han estat seleccionats com a “Artistas en Ruta” de la “Associación de Intérpretes de España” (AiE) durant la tempordada 20/21. A partir de gener de 2022 seràn el grup resident del cicle de concerts del Palau de Mirabell a Salzburg.
En l’actualitat, el Tempus Trio cursa un Màster de Música de Cambra a la prestigiosa Universiät Mozarteum de Salzburg amb el Professor Cibrán Sierra Vázquez, violinista del Cuarteto Quiroga.
La Maria, en Ferran i en Ricard són tres músics que, individualment, s’han format a les millors institucions musicals amb grans professors com Joan Havill (Guildhall School of Music and Drama), Esther Hoppe (Universität Mozarteum) i Natalia Shakhovskaya (Escuela Superior de Música Reina Sofía). La seva trajectòria individual ha estat igualment reconeguda amb múltiples premis a concursos nacionals i internacionals, tot acumulant una dilatada experiència concertística, després d'actuar en importants sales de concerts d’Europa, Àsia i Amèrica, en gires que han rebut l’aplaudiment del públic i la crítica i l’atenció de grans mitjans de comunicació audiovisuals

Una proposta de

Grup Resident
23/07/22