MIQUEL MUÑIZ, violí & LLUÍS RODRÍGUEZ, piano

CLÀSSICA: CAMBRA

GRANS OBRES PER A VIOLÍ I PIANO
La sonata arriba al seu punt àlgid al segle XIX amb el període romàntic i desenvolupa la tècnica i la brillantor, així com la riquesa melòdica i el lirisme. Dos grans exemples d’aquest moment àlgid de la sonata és el que ofereix el programa del jove i prometedor violinista Miquel Muniz que amb Lluís Rodríguez al piano interpretaran la virtuosística Sonata per a violí i piano núm. 2 en Re menor de Schumann, una gran obra en quatre moviments plena d’energia, i la brillant Sonata per a violí i piano núm. 1 en La major, Op. 13 de Gabriel Fauré, una obra mestre de joventuts del compositor francès. Entre les dues obres, Muniz i Rodríguez estrenaran Stealing Time C d'Octavi Rumbau, compositor resident de la temporada 2022-2023 de la Xarxa de Músiques.

Robert Schumann: Sonata per a violí i piano núm. 2 en Re menor, Op. 121 / Octavi Rumbau: Stealing Time C (obra estrena) / Gabriel Fauré (1845-1924): Sonata per a violí i piano núm. 1 en La major, Op. 13

MIQUEL MUÑIZ va néixer a Riudarenes, Girona, el 2001. Va guanyar la 96a convocatòria del Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya quan tenia només 18 anys i el segon premi en el Concurs El Primer Palau 2020, el jurat del qual va destacar-ne «l’aplom i la seguretat demostrats, la qualitat del so i l’entusiasme interpretatiu, que mostren un talent indubtable i amb una projecció de futur indiscutible». Miquel Muñiz va començar a estudiar piano amb la seva mare Monti Galdon i violí a l’Escola de Música Adrià Sardó de Calonge. A 16 anys comença els seus estudis de grau superior en el Conservatori del Liceu de Barcelona i es gradua el 2021 sota el mestratge de Corrado Bolsi, becat durant els quatre cursos per la Fundació Ferrer-Salat. Actualment, realitza els estudis de màster amb Svetlana Makarova en la Haute École de Musique de Lausanne (Suïssa) becat per la Fundació La Caixa.
Guardonat amb més de vint premis nacionals i internacionals, ha actuat en sales de concert de tota Europa, com el Chamber Music Hall de la Berliner Philharmonie, el Teatre La Fenice de Venècia, el Palau de la Música Catalana o l’Auditori Cemal Resit Rei d’Istanbul i en diferents festivals d’Alemanya, Àustria, Emirats Àrabs, Espanya, Itàlia, Portugal, Romania, Sèrbia, Suïssa i Turquia.

Una proposta de

Primer premi de la 96a convocatòria, corresponen a la modalitat de corda-arc, del Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya
Miguel Muñiz
26/11/22