JAN CORBELLA, clarinet - FERRAN MIR, piano - SEXTET FANDANZIA

X Cicle de Joves Talents Maria Vilardell Viñas

Inés Cárdenas, violí - Gerard Seguí, violí Leire Martínez de Rituerto, viola - Claudia Cárdenas, violoncel - Bruno Gil Moreno de Mora, contrabaix - Jan Corbella, clarinet - Ferran Mir, piano

El Cicle de Joves Talents Maria Vilardell Viñas dóna oportunitat a músics que estan acabant la seva formació per tal que comencin a tenir accés als escenaris i circuïts concertístics, com a part essencial de la seva formació, ja que la presentació davant del públic és una part de l'acte comunicatiu del concert que s'assoleix només amb la pròpia experiència.

Avui comptem amb joves músics que han participat al Campus Musical del Moianès durant la passada edició. D'una banda el guanyador del Tercer Premi del Concurs del Campus Musical del Moianès, el clarinetista Jan Corbella i de l'altra en Ferran Mir, el pianista amb qui va fer musica de cambra al Campus i que també va guanyar una beca al concurs. Finalment, diversos companys del Jan a l'ESMUC, amb qui faran el sextet.

G. MILUCCIO: Rhapsodie per a clarinet sol (1979)

F. CHOPIN: Scherzo núm. 2 en si bemoll menor (1837)

BÉLA KOVÁCS: Hommage à Debussy (1994)

J. BRAHMS: núm 3 de les 6 peces Op. 118 (1893)

J. HOROVITZ: Sonatina per a clarinet i piano (1981)
Allegro calmato
Lento, quasi andante
Con brio

L. SPOHR: Fantasia i variacions sobre un tema de Danzi

Jan Corbella. clarinet

Jan Corbella Rigual, nascut a Sant Pere de Ribes l'any 2001, és un apassionat de la música que compagina els estudis musicals a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb la carrera de Psicologia a la Universitat de Barcelona (UB).
Va iniciar la seva trajectòria musical a l’Escola i Conservatori Municipal de Música Mestre Monsterrat (ECMM) de Vilanova i la Geltrú de la mà dels professors Miquel Bagó i posteriorment amb Jordi Pons, fins que va entrar a l'ESMUC, d'on n'és actualment alumne d'interpretació de clarinet amb el professor Joan Enric Lluna i rep la influència d'altres músics com Laura Ruiz Ferreres.
A més a més, ha participat en diferents cursos orquestrals, interpretatius i cambrístics, i ha col·laborat amb diverses orquestres joves com la JOSA, la JOSPAG, la JOSB i la JOCG.
La seva curiositat li permet ser un músic polifacètic amb ganes de seguir evolucionant i continuar desenvolupant-se com a intèrpret.

Ferran Mir, piano

Ferran Mir Garcia va iniciar els estudis de piano amb 10 anys com una extraescolar de la seva escola. Amb 15 anys va accedir al CEM de Terrassa per cursar el grau professional amb Ricard Rovirosa com a professor. Després de passar-hi dos anys, va cursar un any a l’Escola de Música de Barcelona amb el professor Albert Attenelle i actualment està al primer curs dels estudis superiors al Conservatori Superior de Música del Liceu amb el mateix professor.

Sextet Fandanzia

Inés Cárdenas Martínez, violí - Gerard Seguí Andújar, violí - Leire Martínez de Rituerto Mangana, viola - Claudia Cárdenas Martínez, violoncel -  Bruno Gil Moreno de Mora Sardà, contrabaix - Jan Corbella Rigual, clarinet

Els membres del sextet Fansanzia es coneixen l'any 2022 a l'ESMUC, primer com a companys de classe i un any més tard, decideixen ajuntar-se com a grup de cambra i treballar sota la tutela d'Uxia Martínez Botana.
Els seus membres han apostat per una proposta cambrística més arriscada, quartet de corda amb contrabaix i clarinet, per interpretar repertori no tan conegut i investigar el so d'aquesta formació.

Una proposta de

Concurs del Campus Musical del Moianès
Jan Corbella i Ferran Mir
06/05/23