placeholder

Actualitat

trio-rodin.jpg
trio-rodin.jpg

Trio Rodin: "El que compta realment és la feina que hi ha darrere de cada resultat"

02/01/2014

Carles Puig, Esther García i Jorge Mengotti integren el Trio Rodin, un conjunt de música de cambra que es presenta aquesta temporada 13-14 a la Xarxa de Músiques. En els seus concerts per a la Xarxa proposen un programa les obres del qual tenen com a denominador comú... que els noms dels seus compositors comencen per la lletra B!  Amb aquest motiu aparentment anecdòtic ofereixen un recorregut per obres per a trio de totes les èpoques i estils. La gira inclou 6 concerts durant el mes de gener de 2014: Dissabte 11 al Teatre Municipal de Palafrugell, diumenge 12 al Cine Petit de Torroella de Montgrí, dissabte 18 a l'Auditori Cercle Sport de Figueres, diumenge 19 al Teatre Mundial de La Bisbal, dissabte 25 a l'Auditori de Sant Josep de Moià i diumenge 26 a l'Esglèsia de Sant Andreu de Serinyà. Els entrevistem abans del primer concert de la seva gira a la Xarxa:

 

 

 


Què fan tres joves com vosaltres tocant música clàssica?

Cada un de nosaltres deu tenir la seva història, però el denominador comú és que vam començar de ben petits i, a través de diferents encontres i motivacions, que han anat fent incrementar la nostra passió i dedicació per la música,  la nostra trajectòria s’ha encaminat cap a aquest món.

 

Com vàreu decidir formar el trio?

Els tres hem estudiat a Utrecht, on encara residim. Allà és on va iniciar la nostra aventura com a trio. Ja havíem tocat junts abans en altres formacions, però un cop vam acabar els estudis oficials al conservatori va ser quan vam decidir començar alguna cosa més seriosament.  Tot va sorgir de forma molt espontània, sortint del conservatori a fer un toc, se’ns va ocórrer la idea de formar un trio, tot i que en aquell moment, segurament, no ens esperàvem que la cosa anés tan seriosament.

 

Com veieu la situació de la música de cambra al nostre país? 

Cada cop hi ha més gent  que s’hi dedica i més nivell, sobretot en el camp de la música de cambra. En els darrers anys han sorgit grups molt destacables. Corrent pel món veus que arreu hi ha joves del nostre país estudiant i treballant a l’estranger, molts d’ells amb molt de talent, potser degut a  la manca d’oportunitats que segueix vigent a casa nostra.

 

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

Joventuts Musicals ha estat i segueix sent un referent pel què fa a la promoció de joves músics des de fa molts anys. Estem encantats de formar part de la seva Xarxa  ja que això ens dóna l’oportunitat d’actuar a diverses parts del país i  donar-nos a conèixer. Sobretot en aquests moments tan difícils pel món cultural.

 

Quina importància creieu que tenen els concursos en la carrera d'un jove músic?

Els concursos poden arribar a ser una plataforma pels joves músics, et poden obrir alguna porta, però el que compta realment és la feina periòdica i constant que hi ha darrera de qualsevol resultat. I com tots sabem, els concursos  no són sempre del tot justos en aquest sentit,  s’ha de ser molt conscient d’aquest fet quan t’exposes a l’opinió subjectiva d’uns quants membres d’un jurat.

 

Què preferiu: el treball com a solista, la música de cambra o la simfònica?

Des dels inicis del trio els tres estem bastant centrats en la música de cambra, ja que és el terreny en el què ens sentim més còmodes, però esporàdicament també fem col·laboracions amb orquestres i altres formacions.

 

Parleu-nos de cadascuna de les obres que heu escollit pel programa dels vostres concerts a la Xarxa.

Comencem el programa amb una de les obres cabdals per a trio amb piano, el trio Op. 70 num.1 de Beethoven (trio “Fantasma”),  seguit per una obra molt rítmica i plena d’energia del jove compositor americà, Kenji Bunch: “Intersections”. La segona part s’inicia amb quatre de les “Miniatures” de Frank Bridge, quatre petites joies  en forma de dansa (Minuet, Gavotte, Valse Russe i Saltarello). Acabem el concert amb un dels majors exponents de la música de cambra del Romanticisme: el trio Op. 101 num.3 de Brahms.

 

Per què les heu escollit?

Sempre rumiem molt sobre l’elecció del repertori. Aquest ens va semblar un programa molt variat, coherent i a la vegada potent. Ens agrada oferir un programa atractiu per al públic que ens vingui a escoltar i sempre intentem aportar alguna obra menys coneguda.

 

El programa té algun fil conductor?

La peculiaritat d’aquest programa és que tots els compositors comencen per la lletra “B”. Les famoses expressions “Les tres B” i “La Santa Trinitat” (segons Hans von Bülow), es refereixen a Bach, Beethoven i Brahms com tres dels compositors més grans de la història de la música. En aquesta ocasió n’interpretem dos (Beethoven i Brahms)  i n’hi afegim dues “B” més, Bunch i Bridge.

 

A banda de la vostre participació a la Xarxa quins són els vostres propers reptes professionals?

Després de la gira que oferim a Catalunya al gener,  tenim la sort de poder gaudir durant el  mes següent d’una altra gira per algunes de les millors sales d’Holanda, entre elles el Concertgebouw d’ Amsterdam.  Al març participem al cicle “Música en Palacio”, un projecte que porta la música als palaus més emblemàtics de Madrid. I entre tornades a Catalunya anem cap a Irlanda on participarem al Festival de Música de Cambra de Kilkenny. A l’abril tenim un projecte que ens fa especial il·lusió: es tracta del “Gaudeamus Festival”. Parlem d’un festival de música contemporània en el què participem com a artista resident, i on tindrem el luxe d’estrenar obres escrites especialment per nosaltres. La veritat és que aquesta temporada estem treballant bastant. Hem tingut molta sort de poder formar part de tots aquests projectes, i altres, que ens fan seguir actius i il·lusionats amb el nostre grup.

Esperem que segueixi així!

 

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a banda del vostre): Carles, el piano; Esther, el saxo; Jorge, el violoncel.

Un director: Gustavo Dudamel.

Un solista: Martha Argerich.

Un grup de cambra: Trio di Parma.

Un compositor: Beethoven.

Una obra musical: Quintet amb piano de Schumann

Un llibre: “La casa de los espíritus” de Isabel Allende.

Una ciutat: Venècia.

Un lema o refrany:  “Mai penso en el futur. Arriba de seguida”. Albert Einstein

Un somni: Tenir cada cop més oportunitats de compartir la música amb el públic.

Més notícies

Concert gratuït, obres del compositor de Palafrugell, Camil Ysern

El diumenge 26 de novembre a les 18h, al Teatre Municipal, tindrà lloc un concert per posar en valor la figura del compositor palafrugellenc, Camil

12/11/2023

Cicle de Concerts de Tardor 2023

Ja està disponible a la nostra web la informació dels Concerts de Tardor 2023 i la venda d'entrades anticipades (web de Cultura de l'Ajuntament de

17/09/2023

Programació del Cicle de Tardor 2020

Per més informació, aneu a Cicle de Tardor 2020.

18/08/2020

Assemblea General Ordinària

L'Assemblea és realizarà abans del recital de piano (el primer concert del Cicle de Tardor 2020), amb Primera Convocatòria a les 18 h i Segona

13/07/2020

Concerts a partir de setembre

A causa de la situació COVID-19 i les limitacions que això suposa aquest any ens hem vist obligats a anul·lar els concerts d'estiu. Tanmateix, sí

01/07/2020

COSMOS QUARTET: “VOLEM DESCOBRIR L’EXTENS REPERTORI QUE TÉ EL QUARTET DE CORDA’’

Com és que vau decidir formar un quartet de corda? Vam decidir formar un quartet perquè ens vam trobar quatre persones a qui ens agradava la

18/11/2016

MARIA MIRÓ: ‘‘M’AGRADA MIRAR EL PÚBLIC I VEURE LES SEVES REACCIONS’’

Com vas decidir convertir?te en soprano? Tot va començar quan tenia 5 anys. La professora de música de pàrvuls de l'escola IPSI on anava els

05/05/2016

JOAN VIDAL: ‘‘SI LA MÚSICA ÉS HONESTA I ESTÀ BEN TOCADA SEMPRE CONNECTA AMB LA GENT’’

Com és que un jove bateria com tu es decideix pel jazz? La veritat és que no m’he plantejat mai aquesta qüestió. Des de sempre m’han agradat

20/03/2015

DARÍO BARROSO: ‘‘COM MÉS ESTILS PUGUI ENTENDRE I TOCAR UN MÚSIC, MÉS GAUDIRÀ I FARÀ GAUDIR ELS ALTRES

Com és que et vas decidir a interpretar guitarra clàssica?    La veritat és que ha estat tot bastant fruit de la casualitat, amb part de

27/11/2014

Entrevista a Sara Cubarsi

Què fa una jove com tu tocant música clàssica? Buscar una vida on creativitat i lògica coexisteixin.   Què sents quan estàs immersa en un

18/10/2014

Nova programació de la temporada 14-15

És un plaer anunciar-vos el llançament del vídeo de presentació de la Xarxa de Músiques a Catalunya 14-15. El vídeo va ser presentat en

23/09/2014

20% de descompte a l'Auditori de Girona

Des de Joventuts Musicals de Girona, ens envien el llistat dels concerts de la nova programació de Tardor 2014 de l’Auditori de Girona. Els

06/08/2014

SOLISTES DE LA CAMERATA432: ‘’ÉS IMPORTANT MANTENIR UN ALT GRAU D'EXCEL•LÈNCIA EN LES OPORTUNITATS DALT DE L’ESCENARI’’

Què fan tres joves com vosaltres interpretant música clàssica? Ens dediquem professionalment al món de la música clàssica per gaudir fent el

08/06/2014

Ensemble Méridien:

Com vau decidir formar l'Ensemble? L'Ensemble es va crear d'una manera molt espontània, tocàvem junts quan estàvem estudiant a l'ESMuC, i a poc a

18/05/2014

CARLES MARIGÓ: ''M'AGRADA ENTENDRE DE MANERA PRÀCTICA, IMPROVISANT AMB EL PIANO, TOTA AQUELLA MÚSICA QUE M'INTERESSA''

Ara tindrem ocasió d'escoltar el seu repertori "Ibèrics" amb obres de Mudarra, Cabezón, Cabanilles, Soler, Mompou, Granados, Albèniz i

12/04/2014

Entrevista a Bernat Padrosa

Com et vas introduir en el món de la guitarra? Me la van presentar a l’escola de música del barri. Em sembla que va ser amor a primera

08/02/2014

L'espectacle 'Cordes i veu' demà al Teatre La Gorga de Palamós

Cordes i veu és un espectacle que inclou dues parts ben diferenciades: una primera, en què es vol retre homenatge a cèlebres guitarristes que

01/06/2013

L'acordió serà l'instrument del segle XXI

El duo d'acordions Jeux d'Anches ofereix una gira de concerts a través de la Xarxa de Músiques a Catalunya de JMC que els ha de dur

21/05/2013

Comença la gira de Josep Ramon Olivé i Cecilia Rodríguez

  Ens interpretaran, amb una mica de posada en escena, diferents fragments d'òperes tan conegudes com Le nozze di Figaro o el Don Giovanni de

12/04/2013
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR