CONCERT DE CANT LIRIC

DIJOUS 21 DE JULIOL A LES 19H AL TEATRE MUNICIPAL DE PALAFRUGELL

Direcció: Rimma Khismatullina; Pianista repertorista: Alessio Coppola

Concert de cant líric en el que actuaran tots els cantants que hauran participat a la Masterclass impartida per la mezzosoprano Rimma Khismatullina els tres dies anteriors i on seran acompanyats pel pianista Alessio Coppola.

Les obres que interpretaran abarcaran àries d'òpera, sarsulea i lieds.

L'entrada és gratuïta.

(El nom dels intèrprets i les obres s'anunciaran l'1 de juliol)

Rimma Khismatullina

Rimma Khismatullina va néixer a Ufá, Rússia. En aquesta ciutat va fer els estudis musicals tot i graduant-se en l'especialitat de Cant al Conservatori Superior de Música i d'Art. Més tard es perfeccionà a l' "Accademia del Teatro Città di Pegli (Pesaro)" a Itàlia amb Raina Kabaiwanska i amb Mario Melani. La seva carrera Internacional comença l'any 2.000 i des d'ençà ha cantat en Teatres i Auditoris de gran prestigi i ha participat en importants Festivals com ara: la Filharmonia Nacional d'Ufá (Rússia), la Filharmonia d'Oslo (Noruega), la Sala Tchaikovski a Moscú (Rússia), el Teatre Nacional de Praga (República Txeca), el Teatre Lliure a Barcelona (Catalunya, Espanya), el Teatre Principal de Mallorca (Illes Balears, Espanya), al Festival Internacional d'Opera de St. Margarethen (Àustria), el Festival de la Porta Ferrada (Catalunya), l'Auditori Nacional de Madrid (Espanya), l'Auditori Teatre de Granollers (Catalunya), i l'Auditori de Girona (Catalunya) entre d'altres.
El seu repertori operístic i oratori va des d'el barroc fins a la sarsuela espanyola passant pel classicisme, el romanticisme francès i el belcanto italià.
La seva trajectòria professional inclou diverses col.laboracions amb directors d'orquestra com ara: Enrique Ricci, Jorge Rubio, Miguel Ortega, Rolf Weikert, Salvador Brotons, Emmanuel Siffert, Ricardo Estrada, Pablo Heras i d'altres personalitats del món musical. Ha participat en nombrosos cicles de concerts, festivals i produccions d'òpera a Rússia, Eslovàquia, Àustria.

Alessio Coppola

Es llicencia en piano al Conservatori Superior “Pietro Mascagni” de la seva ciutat (Livorno, Itàlia) amb Daniel Rivera obtenint la qualificació màxima. Del 2003 al 2005 esdevé docent d’una càtedra de piano a l’esmentat Conservatori. Estudia també música de cambra (amb Angelo Bartoletti i Alessandro Specchi) i s’inicia en la direcció d’orquestra. Durant la temporada 2006/07 realitza el curs d’alt perfeccionament per a mestres col·laboradors i repertoristes a l’Accademia del Teatro del Maggio Musicale Fiorentino (Florència) obtenint d’aquesta manera una titolació professional específica.

Ha col·laborat amb diversos teatres italians (Florència, Bolònia, Venècia i Livorno entre altres) i participat en master classes amb molts cantants de renom (Bruno de Simone, Claudio Desderi, Bernadette Manca di Nissa, Mietta Sighele, José van Dam, Fiorenza Cossotto, Sondra Radvanovsky i Dolora Zajick entre d’altres).

Actualment treballa al Conservatori Superior de Música del Liceu a Barcelona com a pianista repertorista de
la càtedra de cant d’Eduard Giménez, Carlos Chausson i Fiorenza Cedolins.

21/07/22
Teatre Municipal de Palafrugell