VISTES AL MAR

DIMECRES 27 DE JULIOL A LES 20H A L'ESGLÉSIA DE SANT PERE DE CALELLA

ÁLVARO TOSCANO, guitarra clàssica

L'infinit contingut en una riba a l'altra banda. Inspiració de tot tipus d’artistes, aquesta impressió serà el fil que unirà a les diferents músiques d'aquest concert. La primera part del programa es desenvolupa a la vora del Mediterrani, mar on ja apuntava Gaudí que la llum perfilava les coses d'una manera particular. Comença amb la música de Fernando Sor, a priori clàssica, tot i que ja es poden entreveure matisos de la guitarra que estava per venir, la romàntica. El Cadis de Manuel de Falla serà la següent parada, gran inspiració per a altres compositors com Joaquín Rodrigo. I finalment, creurarem l’Atlàntic per acabar el viatge a Rio de Janeiro, amb la acolorida i rítmica Fantasia Carioca.

OBRES: F.Sor, V.Asencio, M. de Falla,J.Rodrigo, A.Piazzola, S.Assad.

VENDA D'ENTRADES:

“Rara vez convergen en un intérprete tan joven, tantas y tan extraordinarias cualidades: una técnica admirable, una conmovedora musicalidad y una seguridad y un aplomo sobre el escenario que nos sitúan ante una verdadera personalidad artística.” Javier Riba, El Día de Córdoba

La qualitat musical del guitarrista clàssic Álvaro Toscano ha estat avalada per més de quinze premis internacionals, entre els quals destaquen el primer premi en el 96o Concurs Permanent de Joventuts Musicals d'Espanya, primer premi en el Concurs Internacional Ciutat de Guimaraes (Portugal), primer premi en el XX concurs Internacional de guitarra clàssica "Vila de Petrer" (MJ Tomàs) o el segon premi en el desè concurs de Festival Internacional de la guitarra de Sevilla. També acumula nombrosos premis de el públic que denoten la seva immensa capacitat de comunicació com músico.

El seu repertori destaca per la seva amplitud, interpretant música des del Renaixement fins estrenes dels nostres dies com la d'Antonio Blanco Tejero, David del Puerto, o Lorenzo Colom. També interpreta usualment música de cambra, formant part de l'Duo Scorrevole, havent col·laborat amb l'Orquestra Filharmònica de Màlaga, Ensemble de l'FIP Guadalquivir o amb el Quartet Leonor.

Ha ofert més de setanta recitals en diferents llocs de la geografia europea, destacant la seva participació en el Teatre Góngora de Còrdova, Szeged International Guitar Festival d'Hongria, Festival Internacional de la guitarra de Petrer a Alacant, Teatre Lope de Vega de Sevilla o Festival Internacional de la guitarra de Còria, a Càceres.

27/07/22