BREZZA ENSEMBLE

CLÀSSICA: EMERGENTS

Pablo Gigosos, traverso · Marina Cabello del Castillo, viola da gamba · Teun Braken, clave
L’ART DE PRELUDIAR

Amb la dialèctica de pensament que marca profundament el Barroc, Brezza presenta la seva interpretació a través de la música, representant aquesta bifurcació filosòfica amb “els Preludis”, unes composicions de caràcter improvisat que permeten a l’intèrpret afinar i escalfar a l'escenari abans de dur a terme la interpretació d'una obra. La llibertat de tempo permet millors oportunitats per a la fantasia i la imaginació, per al canvi d'humor, per la passió i per l'emoció. El príncep Segismund, fill del rei Basili de Polònia, és, en aquest programa, el músic que porta a terme una fantasia. El preludi ens permet moure'ns d'una tonalitat a una altra amb eloqüència i sentit, deixant a l’intèrpret decidir quin camí vol prendre i com vol arribar des del seu origen al seu destí.

Frank Benda: Sonata en Mi menor (Largo ma un poco andante, Arioso un poco allegro, Presto)

Jacques Morel: Défense de la basse de viole: Chaconne en trio en Sol Mayor

Johann Joachim Quantz: Sonata en Sol major núm. 273 ( Presto ma fiero)

George Friederich Händel: Sonata en Mi menor “Sonata Halle núm. 2” (Adagio, Minuet)

Felipe Lluch: Presto

François Couperin: Nouveaux Concerts - Les Goûts Réunis: 14è Concert i últim d'aquesta obra: III. Sarabande

Jean-Marie Leclair: Sonata en Re major III (Sarabanda)

Carl Friedrich Abel: Trio Sonata en Sol Mayor (Andante, Presto)

Jean-Philippe Rameau: Pièces de clavecin en concerts: Concert núm.5 in Re menor (La Forquereay, La Cupis, La Marais)

Fundat durant l'estada dels seus components a la Schola Cantorum Basiliensis, Brezza és un dels ensembles especialitzats en la interpretació historicista de la música dels segles XVII i XVIII més versàtils de l'panorama actual. Guanyadors de el premi "Barrocs Bizarros" al Festival de Música Barroca de Ribera Alta 2019, i ha resultat finalista tant en el VIII Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón (2019) com en el Concurs de Música Antiga de Joventuts Musicals d'Espanya, celebrat a Barcelona el 2021 guanyadors de el premi Festival ECOS i de el premi Festival Espurnes barroques. El repertori de Brezza se centra en la música de el segle XVII i XVIII on la combinació dels tres instruments Viola de gamba, traverso i clau- exerceix una funció fonamental; continuant amb tot el repertori per a flauta i continu, trio sonates així com arranjaments realitzats per ells. L'ús d'instruments originals o rèpliques dels mateixos i un rigorós estudi històric de la pràctica interpretativa a través de diferents tractats i fonts, marquen el principal objectiu de Brezza: aconseguir una interpretació de l'repertori el més propera possible a la idea original de cadascun dels compositors. Un altre aspecte important per a Brezza és la recuperació de la pràctica de preludiar, és a dir, fer breus improvisacions prèvies a la interpretació d'una peça concreta, com a manera d'escalfar, afinar i preparar-se per la composició en qüestió.

Una proposta de

Concurs JM Espanya (Finalista 98a Convocatòria: Música Antiga 2021)
23/03/22
Saló del Teatre Principal (Sabadell)