placeholder

CONCERT DE LIED

Homes i bèsties

ALBERT CABERO, baríton; NATALIA KUCHÁEVA, piano

Podeu comprar l'entrada en aquest enllaç (5€)

Trenta anys aproximadament separen cadascun dels tres cicles. En aquest període podem veure tres estils musicals molt diferenciats, representatius d’uns anys de traspàs entre corrents compositives.
Un Brahms en plena maduresa musical planteja uns textos solemnes de l’Antic Testament que reflexionen sobre la vida, la mort, la injustícia, l’amor, el sentit de la vida i el paper de l’home al món. A continuació, un jove Poulenc musica uns poemes picants i quasi grotescs, posant a prova l’agilitat i la precisió de piano i veu. Finalment, un Britten fosc i amarg situa els poemes i proverbis de Blake en l'atmosfera idònia per a que brillin uns versos plens de metàfores on destaca el cru retrat de les misèries de l’home.

Programa

J. Brahms - Vier ernste Gesänge, op. 121 (1896)

F. Poulenc - Chansons gaillardes, FP 42 (1926)

B. Britten - Songs and Proverbs of William Blake, op. 74 (1965)

Veure biografies

Biografies

Natalia Kucháeva, piano
La pianista moscovita Natalia Kucháeva resideix a Espanya des del 2009. Es va formar a l'Escola de
Música afiliada al Conservatori Estatal P.I. Tchaikovsky de Moscou i a l'Acadèmia Gnessin,
posteriorment a l'Escola Superior de Música de Lucerna (Suïssa), amb mestres de reconegut prestigi
internacional com Vladimir Tropp i Konstantin Lifschitz. En nombroses ocasions ha sigut guardonada en concursos internacionals, com "José Iturbi", València 2006, "Alexandr Scriabin", Grosetto, Itàlia 2008, entre d'altres.
Durant 10 anys ha estat mestra repetidora de l'òpera al Teatro de la Maestranza de Sevilla, tasca
que ha compaginat amb una intensa activitat concertística en cicles i festivals internacionals com:
"Biennal de Flamenc 2020", Sevilla, Festival "Rafael Orozco", Còrdova, "Festival Tardor Clàssic"
(Centre Cultural de Belém, Lisboa), Casa Bösendorfer (Montreux, Suïssa), Casa Steingräber
(Bayreuth, Alemanya), Teatre Petruzelli (Bari, Itàlia), Teatre de la Maestranza de Sevilla, Sala Bolshoi
del Conservatori Tchaikovsky de Moscou, Act City, Concert Hall (Hamamatsu, Japó), etc.
Forma duo pianístic amb el seu marit el Catedràtic de Piano Jorge Lechado. Entre les actuacions del
duo "Lechado- Kuchaeva" destaca el concert en el lliurament del Premi Internacional de Poesia
Federico García Lorca a l'Auditori "Manuel de Falla" de Granada.

Albert Cabero i Olaya, baríton
Inicia els estudis de cant amb Meritxell Olaya i posteriorment els continua amb Mireia Pintó fins a
obtenir la titulació superior a l’ESMuC. Segueix a dia d’avui rebent consells i classes magistrals de la
mà de cantants i pedagogs del cant com Carlos Chausson, i ha rebut classes magistrals d’Erik
Halfvarson, Irene Theorin, Dolors Aldea i Sarah Connolly d’entre d’altres.
Ha cantat com a solista en diversos oratoris i òperes. En destaquen el Requiem de M. Duruflé,
Hezekiah de C. Schönherr, els Responsoris de N. Casanovas, les cantates 106 i 37 de J. S. Bach, i en
el camp operístic el rol de Fígaro (Le nozze di Figaro, Mozart), Apol·lo i pastor (Orfeo, Monteverdi),
Dulcamara (L’elisir d’amore, Donizetti), Schaunard (La Bohème, Puccini) i el paper de Morales
(Carmen, Bizet), amb el qual va debutar a la temporada 2016-2017 dels Amics de l’Òpera de
Sabadell.
El juny de 2016 guanya el concurs Mirna Lacambra i accedeix al XX curs de professionalització per a
joves cantants d'òpera amb el rol de Masetto (Don Giovanni, Mozart).
En el camp de la cançó o lied ha interpretat cicles de G. Fauré, G. Finzi, Schubert, R. Schumann, J.
Bramhs. H. Wolf i B. Britten, entre d’altres. Actualment cursa el màster de lied i cançó catalana i
canción española on treballa amb mestres com Francisco Poyato, Assumpta Mateu i Josep Surinyac
juntament amb la resta d'equip docent i el suport de la fundació Victoria de los Angeles.

Albert C
Albert C
Natalia K
Natalia K
11/05/22
19:15 h
Saló del Teatre Principal (Sabadell) 
Gratuït
Finalitzat
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR