JOVE CAPELLA REIAL DE CATALUNYA

LAGRIME D’AMANTE AL SEPOLCRO DELL’AMATA

DIRECTOR: LLUÍS VILAMAJÓ
INTERPRETACIÓ: Irene Mas, soprano; Eulàlia Fantova, mezzosoprano; Martí Doñate, tenor; David Hernández, tenor; Guglielmo Buonsanti, baix; Carles Blanch, tiorba i arxillaüt; Marc de la Linde, viola de gamba; Marc Díaz, orgue; Lluís Vilamajó, direcció

Venda d'entrades

Concert Extraordinari

Nascuda sota la direcció de Jordi Savall i la Fundació Centre Internacional de música Antiga (CIMA), la Jove Capella Reial de Catalunya és la continuació de les Acadèmies de Formació Professional, de Recerca i d’Interpretació Musical de la Fundació CIMA, alhora que és un planter per a la Capella Reial de Catalunya. A les Acadèmies de Formació, els joves cantants aprofundeixen en les tècniques d’estudi, recerca i interpretació de la música històrica sota el mestratge de Jordi Savall i Lluís Vilamajó. Els que destaquen entren a formar part de la Jove Capella Reial de Catalunya, en la qual continuen la seva formació. La proposta de concert que fan aprofundeix a través de L’Orfeo de Monteverdi en la música que plora la mort de l’estimada.

PROGRAMA

Peces de Claudio Monteverdi, Girolamo Frescobaldi, Giaches de Wert, Carlo Gesualdo, Luca Marenzio, Andrea Falconieri i Giovanni Girolamo Kapsberger

LA JOVE CAPELLA REIAL DE CATALUNYA és una iniciativa de Jordi Savall i de la Fundació Centre Internacional de Música Antiga per promocionar en formació de cor professional els joves cantants que han excel·lit en les Acadèmies de Formació professional, de Recerca i Interpretació musical Jordi Savall organitzades anualment a Barcelona. Fa de pedrera a la prestigiosa Capella Reial de Catalunya i neix per oferir un repertori musical amb les veus de joves cantants preparades i dirigides pel tenor Lluís Vilamajó i el mateix Jordi Savall. La seva intenció és arribar a un públic ampli i divers amb repertoris atractius de música històrica i contemporània i així ajudar els joves músics en la seva promoció professional i consolidar les seves carreres.

LLUÍS VILAMAJÓ. Nascut a Barcelona, inicià la seva formació a l’Escolania de Montserrat, i després, al Conservatori Municipal Superior de Música de Barcelona. Al llarg de la seva trajectòria ha col·laborat amb formacions com Al Ayre Español, Venice Baroque Orchestra, Les Sacqueboutiers de Toulouse, Ensemble La Fenice, Ensemble Baroque de Limoges i Il Fondamento, amb els quals ha ofert concerts i ha efectuat enregistraments en diferents auditoris d’arreu del món. És director artístic del Coro de la Orquesta Ciudad de Granada i del Joven Coro de Andalucía. És membre de la Capella Reial de Catalunya i dirigeix La Jove Capella Reial de Catalunya.

17/03/23
Teatre Principal de Sabadell