GÖPPINGEN YOUTH SYMPHONY ORCHESTRA

Director musical: Martin Gunkel

L'Orquestra Simfònica Juvenil de Göppingen es fundà l’any 1968. L'orquestra ofereix l'oportunitat d'assajar i interpretar obres del repertori simfònic a joves músics de manera ambiciosa i exigent. Aproximadament 100 joves instrumentistes assagen setmanalment i fan concerts públics cada any. L'Orquestra Simfònica Juvenil forma part de l'Escola de Música de Göppingen a l'estat de Baden-Württemberg, Alemanya, i és membre de Joventuts Musicals d'Alemanya.
La Jove Orquestra Simfònica de Göppingen ha estat premiada en nombrosos concursos. El 2015 obtingué la medalla d'or de l'IV Festival Internacional de Música de Nova York.
Les relacions internacionals, les gires de concerts i els projectes d’intercanvi són una part important de les activitats orquestrals. Ha fet concerts als Estats Units d'Amèrica, Gran Bretanya, Itàlia, Espanya, Hongria, Noruega, Letònia i Àustria.
Avui dia, molts antics membres de l'orquestra treballen com a educadors musicals o són membres d'orquestres professionals com la Gewandhausorchester Leipzig, la Semper Oper Dresden, la Staatsorchester Stuttgart, la Gürzenich-Orchester Köln i la Stuttgarter Philharmoniker.

Director musical: Martin Gunkel

Vincenco Bellini (1801 - 1835)
Norma-Ouvertüre
Allegro maestoso e deciso

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
Adagio (2. Satz aus Klarinettenkonzert A-Dur KV 622)
      Konstantin Wacker, Klarinette

Cécile Chaminade  (1857 - 1947)
Concertino D-Dur op. 107 für Flöte und Orchester - Moderato
      Greta Mandler, Querflöte

Jakob Riecke:   (* 2003)
Perspektiven (2023)
      Orchesterstudie

Peter Iljitsch Tschaikowsky: (1840 - 1893)
Sinfonie Nr. 5 e-Moll op. 64
      1. Satz: Andante - Allegro con anima
      2. Satz: Andante cantabile, con alcuna licenza

Edvard Elgar:  (1857 - 1934)
Nimrod (aus: Enigma Variationen op. 36)

Franz Lehár: (1870 - 1948)
Giuditta - Walzer
      Moderato non troppo

Martin Gunkel, director musical

Des del 1989 el director musical de l'Orquestra Simfònica Juvenil de Göppingen és Martin Gunkel. Nascut a Bochum, Alemanya. Va estudiar a les universitats de música de Düsseldorf i Detmold, on es va especialitzar en violí. A més, va estudiar direcció d'orquestra i ciències de l'educació musical. Des del 1991 és director de l'Escola de Música de Göpppingen.

Greta Mandler, flautista.

Amb 15 anys és la solista del Concert en re major op.107 per a flauta i orquestra.Als sis anys va començar la seva formació a l'escola municipal Escola de Música Juvenil de Göppingen a la classe de flauta de Thomas Müller. Actualment està rebent classes de Wolfgang Kissling.
La jove no només és reconeguda per tocar la flauta, sinó també per tocar el piano amb nombrosos premis a nivell estatal i federal en solitari.
Durant el 2021 i el 2022 ha guanyat els primers premis nacionals del concurs “Joves fent música”.
És becada de la "Deutsche Stiftung Musikleben" i l’"Acadèmia Internacional de Música a Liechtenstein".
Greta Mandler assisteix al Mörike-Gymnasium Göppingen i és Membre de l'Orquestra Simfònica Juvenil de Göppingen i de l'Orquestra Juvenil Estatal Baden-Württemberg, a la Federal Youth Orchestra i en estudis preparatoris Departament (SVA) de l'Escola Municipal de Música Juvenil de Göppingen.

Jakob Riecke, violoncelista i compositor

Nascut l'any 2003, va començar a estudiar violoncel als nou anys tocant a l'Escola Municipal de Música Juvenil de Göppingen. Des del 2016 és membre de l'OSJG.
Sobre l'escolta de molts enregistraments per recomanació del seu professor de violoncel Frank Grossmann a més de la seva implicació inicial amb la literatura i la filosofia, va començar a desenvolupar-se el 2020 tractant de forma autodidacta la teoria musical i la composició i va prendre classes de piano.
L'any 2021 va aconseguir el primer premi al concurs estatal “Jugend musiziert”.
Des del 2022 està fent classes de violoncel amb Markus Tillier (SWR Symphony Orchestra), i des del 2023 és jove estudiant de composició amb el professor Martin Schüttler a la Universitat de Música de Stuttgart.
Actualment està experimentant amb diferents mides i estils de conjunt, a on l'aspecte teòric-filosòfic de la música i la seva història tenen un paper important. Entén la música principalment com a pensar i sentir en estructures intangibles.
Jakob Riecke és membre de la formació preparatòria (SVA) de l'Escola Municipal de Música Juvenil de Göppingen.

Una proposta de

CISELL ESTUDI