placeholder

RÈQUIEM ALEMANY J.BRAHMS

CORAL BELLES ARTS

Rèquiem Alemany sobre textos de les Sagrades Escriptures, op. 45 de Johannes Brahms, versió original del compositor per a soprano, baríton i cor amb piano a quatre mans.

Brahms la va composar a l'edat de trenta anys, i es tracta d’una versió del propi autor. El Rèquiem Alemany de Johannes Brahms és una obra coral-orchestral monumental que consta de set moviments. Escrita entre els anys 1865 i 1868, és una obra distintiva en el repertori de la música clàssica. A diferència dels rèquiem tradicionals en llatí, el Rèquiem Alemany està compost en alemany i se centra en temes de
consol i esperança en lloc de centrar-se en la salvació de l'ànima.
El Rèquiem Alemany evita les referències a la mort en si mateixa i en lloc d'això se centra en consolar els vius. A través de les seves harmonies riques, les textures corals variades i els canvis d'intensitat, Brahms transmet una sensació de resignació, esperança i consol per a tots els que pateixen la pèrdua.

Venda d'entrades

Veure biografies

Biografies

La Coral Belles Arts de Sabadell (CBAS) és una associació actualment formada per una
cinquantena de cantaires. Té per objectiu cultivar la música coral catalana i universal de tots els
temps entre els seus integrants i difondre-la entre el públic.
Amb cinquanta anys d’història, ha estat bressol de molts cantaires, músics i directors, alguns dels
quals encapçalen formacions capdavanteres en l’àmbit català i espanyol.
Està constituïda com a entitat amb personalitat jurídica pròpia i independent d’ençà del 1992.
Abans havia format part de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell (1969-1973) i de Joventuts
Musicals de Sabadell (1973-1992).
L’Ajuntament de Sabadell hi col·labora cedint Ca l’Estruch com a local d’assaig.

En Jordi Lluch és qui ens dirigeix des del 2012.
Ha realitzat estudis de piano amb Joan Rubinat i Miquel Farré i estudis superiors en composició,
instrumentació i direcció d'orquestra. En el camp de la docència ha exercit en escoles de música i
a centres superiors com l’ESMUC. És coordinador i professor de direcció coral en els cursos
anuals que organitza la FCEC en la demarcació del Barcelonès i en els cursos d’estiu organitzats
conjuntament amb el SCIC. Darrerament ha format part del jurat per al IIn Concurs Internacional
de Composició per a Cor i Orquestra El Cor Canta, del qual també n’és un dels directors musicals
del projecte. Ha estat, també, convidat a dirigir diverses produccions participatives en diferents
indrets del territori (l’Empordà, Osona, el Maresme). Ha gravat el disc “Les set paraules de Crist
a la Creu”, de Cristòfor Taltabull, editat per Audiovisuals de Sarrià. I recentment ha recuperat
l’obra “El Misterio de la Redención” del mateix compositor. Dirigeix la Coral Regina de
Manlleu, la Coral Belles Arts de Sabadell i és fundador i director del Cor Ciutat de Mataró.

En la interpretació del piano a quatre mans comptem amb Nexus Piano Duo.
Es tracta d’un conjunt instrumental amb més de vint anys d’existència format per Mireia Fornells
Roselló i Joan Miquel Hernández Sagrera

“Després d’uns anys d’aprenentatge i d’una carrera pianística per separat, el fet d’estudiar amb el
mateix professor, Leonid Sintsev, ens va unir i vam decidir endinsar-nos en el repertori per a
quatre mans, i així va ser com vam començar a fer música plegats al Conservatori Rimky-
Korsakov de Sant Petersburg, on els dos estàvem estudiant un post-grau en diverses disciplines
amb el mestre. Aprofitàvem els vespres a la residència d’estudiants, després de les intenses
classes, per a estudiar les primeres obres escollides: Mozart, Schubert i Brahms, van ser els tres
compositors cabdals triats per iniciar aquesta aventura i poc a poc, aquest repertori s’ha anat
enriquint, fent-se més i més ampli, combinant tant obres a dos pianos com obres per a piano a
quatre mans i fins assolir la majoria de la literatura per a la nostra formació” (Sonograma
magazine, Ed.55 , Juny del 2022)

Com a soprano ens acompanyarà de nou la Laia Prat, nascuda a Sabadell, es gradua en Flauta
Travessera i Cant Líric al Conservatori de la ciutat, sota el mestratge de Bernat
Castillejo i Elisenda Cabero respectivament. Obté els Premis d’Honor de Final de
Grau d’ambdós instruments, i cursa el Grau Superior de Cant a l’ESCM de Madrid
amb les millors qualificacions. Ha rebut classes de Carmen Bustamante, Juan
Lomba, Natalie Dessay o Ileana Cotrubas entre d’altres.
Ha cantat òpera i oratori com a solista sota la batuta de Marco Armiliato, Xavier
Puig, Pablo Heras-Casado, Manel Valdivieso, Xavier Puig o Josep Vila i Casañas
entre altres.
També ha col·laborat amb el Coro Titular del Teatro Real de Madrid, el Cor del
Gran Teatre del Liceu, el Cor de Cambra Francesc Valls i el Coro Nacional de
España.

Aquesta vegada comptem amb el baríton German de la Riva com a baríton.
Nascut a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escolania de Montserrat amb el mestre P.
Ireneu Segarra. Posteriorment va cursar la carrera de cant al Conservatori de Badalona. Ha
perfeccionat la seva tècnica amb diferents professors, entre els quals el mestre Kurt Widmer de
l’Schola Cantorum de Basilea, Mila Diulguèrova –degana de la Facultat Vocal de la Universitat
Musical Nacional de Sofia– i darrerament amb la soprano Marta Mathéu.
És component de diverses formacions vocals: Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana
(des de l’any 2000, en què ha fet de solista en nombroses ocasions), el quartet The Minstrels, el
trio Fool of Music, el quartet Metropolitan Union, l’octet masculí De Canendi Elegantia, la
formació de cants harmònics Muom. Amb aquestes agrupacions canta obres que van des del
Renaixement i el Barroc fins al rock i pop actual cantant a cappella i passant per estils tan
genuïns com els espirituals negres, el barbershop, el cant gutural i harmònic o les cançons dels
musicals d’avui i de sempre.

20/06/24
20:00 h
Teatre Principal de Sabadell 
Gratuït
Finalitzat
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR