DUO LANJARÓN

DUO DE GUITARRES

ALBÉNIZ, RODRIGO, BARTÓK, MONTERO, GISMONTI, KRUISBRINK

Duo Lanjarón és un duet de guitarres d'estudiants d'interpretació de música clàssica i contemporània del Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu de Barcelona. Sara Congost, santfeliuenca, i Margarita Alba, valldemossina, són dues joves guitarristes unides per l'amistat i pel poble de Lanjarón, el lloc on van néixer les seves guitarres. L'agrupació va començar la seva trajectòria el setembre de 2019 i la seva passió per l'instrument és el que els genera l'emoció de fer-nos arribar la música clàssica.

Isaac Albéniz (1860-1909): Suite Española / Joaquín Rodrigo (1901-1999): Junto al Generalife / Béla Bartók (1881-1945): Roumanian Folk Dances / Claudia Montero (1962-2021): Tres colores porteños, no.1 Azul / Egberto Gismonti (1947): Agua e vinho / Annette Kruisbrink (1958): Weather music

Format per Sara Congost i Margarita Alba, el Dúo Lanjarón va sorgir l'any 2019. Tot i la seva joventut, ja tenen una carrera concertística que va creixent dia a dia gràcies a la seva iniciativa i talent sobre l’escenari. Van debutar el Febrer de 2020 a Barcelona, i des de llavors, han passat per nombrosos escenaris de la ciutat comtal.

Començaren els estudis de Grau Superior d’interpretació al Conservatori del Liceu i van cursar l'assignatura de Música de Cambra amb el mestre Guillem Pérez-Quer, amb qui tingueren l’oportunitat d’aprofundir i professionalitzar la formació com a duet. Durant aquest periode, el Conservatori del Liceu els hi va oferir formar part del projecte Musicant Picasso, on van estrenar l’obra del compositor Manel Palacín, original per duet de guitarres, “Lola”, inspirada en un quadre del pintor. L’estrena es va enregistrar professionalment al propi Museu Picasso, motiu pel qual van sorgir nombroses activitats com ser entrevistades per la xarxa de
televisions catalanes.

La seva trajectòria continua al CCM El Born i a la sala Q-Ars teatre, on van presentar un format de concert teatralitzat molt ben acollit pel públic. Per altra banda, en destaquen diverses actuacions contractades per part de l’àrea de cultura de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. El Festival TraviCult, organitzat pel director del Festival Art Llobet, Jordi Pizarro, també els va oferir l’escenari de la sala Miquel Llobet per actuar, on van exhaurir localitats.

Actualment segueixen treballant repertori nou i preparant concerts amb la il·lusió i passió que els caracteritza.

24/04/22
Aula Magna de l'EMMVA i Conservatori de Sant Cugat del Vallès