ELISABET FRANCH

FLAUTA TRAVESSERA

TELEMANN, MERCADANTE, HOMS, DONJON, DEBUSSY, HONEGGER, FERROUD, PIAZZOLA, ZGRAJA

Georg Phillipp Telemann: Fantasia en La Major / Saverio Mercadante: Tema i variacions sobre Là ci darem la mano de l’òpera Don Giovanni de W.A. Mozart / Joaquim Homs: Soliloqui / Johannes Donjon: Élégie / Claude Debussy: Syrinx / Artur Honegger: danse de la chèvre / Pierre Octave Ferroud: Danses Orientales / Astor Piazzola: Tango-Étude n.3 / Krystof Zgraja: Virtuoso Flamenco Studio n.1

Veure biografies

Biografies

La flautista Elisabet Franch ha rebut nombrosos reconeixements internacionals: Gran Premi de la 27ª World Music Competition, Vienna New Year’s International Music Competition (Viena, Àustria), 1r premi i premi del Jurat a l’American Protégé Woodwinds and Brass Competition (Carnegie Hall, Nova York, USA), Anton Rubinstein International Flute Competition (Berlin, Alemanya), Domenico Cimarosa International Flute Competition (Aversa, Italia), Golden Classical Awards (Nova York, USA), el Primer Palau (Barcelona, Espanya), entre d’altres.?

Tant amb el seu darrer disc, Franch plays Franck, com amb el seu debut discogràfic, Gypsy Airs (Solfa Recordings, 2015) va ser guardonada amb dues medalles d’or (àlbum i artista) als Global Music Awards de Califòrnia, i millor àlbum de clàssica als Akademia Music Awards de Los Angeles amb el primer àlbum. Ambdós discos han tingut el reconeixement de crítica nacional i internacional.

L’any 2013 rep el Premi Ciutat de Sant Cugat “per portar el nom de Sant Cugat arreu del món associat al talent i a l’excel·lència”. El mateix any, el llegendari flautista Sir James Galway li atorgà el premi “Rising Star” al Galway Flute Festival (Weggis, Suïssa) i al 2018 la va presentar en concert junt amb ell com una de les seves deixebles més destacades.?

L’Elisabet va ser membre de l’Orquestra de l’Acadèmia del Gran Teatre del Liceu i posteriorment de l’Orchestra dell’Accademia del Teatro Alla Scala de Milà, treballant amb Gustavo Dudamel, Gianandrea Noseda, Fabio Luisi, David Coleman, Antonello Alemandi i Sebastian Weigle, entre d’altres. El 2016 es traslladà a Xina després de guanyar les audicions de co-solista a la Suzhou Symphony Orchestra. Dos anys més tard guanyà la plaça de flauta solista de la Tianjin Symphony Orchestra.?

El maig de 2022 debuta amb el segell Sony Classical publicant el seu segon treball discogràfic, Franch plays Franck, junt amb l’aclamat pianista Albert Guinovart, amb qui actua habitualment en duet. Actualment forma part de la Simfònica del Vallès i el 2023 té previstes actuacions com a solista a Taipei (Taiwan), Chicago i a la seva ciutat natal amb l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, entre altres.

04/12/22
Centre d'Art Maristany