PAU CODINA

VIOLONCEL

BACH, CASALS, CASSADÓ

Fill de músics, Pau Codina va agafar el seu primer violoncel amb només cinc anys, i als 14 va ser acceptat a la prestigiosa escola Yehudi Menuhin de Londres, ciutat on cursaria, també, els estudis de grau superior a la Guildhall School of Music & Drama, graduant-se amb menció d'honor el 2010. Tot i la seva joventut, Codina s'ha convertit en un dels violoncel·listes més talentosos del panorama musical actual, mereixedor de nombroses distincions i premis a escala internacional. Com a solista, ha tocat en sales com el Wigmore Hall, el Barbican Hall, Saint Martin In the Fields, el Palau de la Música Catalana o L'Auditori de Barcelona, i ha col·laborat amb l'Orquestra de Cambra d'Andorra, l'Orquestra de la RTVE, l'OBC i l'Orquestra Simfònica del Vallès, entre altres.

J.S. Bach: Suite en Re Menor BWV 1008 / Enric Casals: Suite en Re Menor, "Hommage a Pau Casals” / Gaspar Cassadó: Suite per violoncel sol

Nascut a Barcelona el 1988, inicia els seus estudis de violoncel als 5 anys amb Eulàlia Subirà a l’Escola Municipal de Música de Manlleu. Ha rebut classes d'Ivan Chiffoleau, Daniel Grosgurin, Peter Thiemann i Louise Hopkins. L’any 2002 va ser acceptat com alumne a la prestigiosa escola Yehudi Menuhin de Londres, i va cursar els estudis de grau superior en la Guildhall School of Music & Drama, graduant-se amb menció d’honor el 2010. Ha obtingut també un “Solo Artist Diploma” a la Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Brussel·les amb el professor Gary Hoffman.  També ha assistit a cursos i classes magistrals amb Lluís Claret, Anner Bylsma, Franz Helmerson, Steven Isserlis i Mstislav Rostropóvitx. Codina també ha obtingut beques otorgades per la Generalitat de Catalunya i la Fundació Pau Casals.

Al llarg de la seva carrera, ha actuat per Espanya i per arreu d’Europa, en nombrosos festivals Internacionals i en sales de concert com el Royal Festival Hall, el Wigmore Hall, el Barbican Hall, Saint Martin In the Fields, la Purcell Room, St. James Picadilly, el Palau de la Música Catalana i L’Auditori de Barcelona. Ha tocat com a solista amb orquestres com l’Orquestra de Cambra d’Andorra, l’Orquestra de la RTVE, l'OBC, l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra Filharmònica de Catalunya, l’Orquestra de Cambra de la Yehudi Menuhin School i la Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim, entre altres.

Entre els premis que ha obtingut destaquen el 1r premi del concurs Guilhermina Suggia de Londres, el Martin Scholarship Award de Londres, el premi Schlosskonzert del Festival Internacional de Kronberg, el 3r premi i el premi de la crítica otorgat per unanimitat del Concurs Primer Palau de Barcelona i el 1r premi així com el premi especial EMCY del Concurs Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya. Actualment Pau Codina forma part de l'Esbjerg Ensemble i és membre del Trio Fortuny.

12/02/23
Centre Grau-Garriga d’Art Tèxtil Contemporani (Can Quitèria)
Miembro de