MARTA CUBAS

ACORDIÓ

UN VIATGE DE NÀPOLS A NOVA YORK
Aquest concert recull obres que mostren alguns dels diversos estils pels quals ha travessat la música, embarcant-nos en un viatge que comença a Nàpols al voltant del 1700 i finalitza a Nova York en el segle XXI, creuant èpoques que van des de la música barroca fins a la contemporània. En aquest camí es veuen reflectits els canvis en les tècniques compositives i com, a mesura que els anys avancen, es crea una necessitat d’innovar a través dels recursos sonors dels instruments.

Domenico Scarlatti: Sonata en Fa menor K386 / Alfred Schnittke: Gogol Suite, moviments I, III i IV / Gorka Hermosa: Anantango / Tomás Ocaña: La pieza que compuse mientras no podía dormir porque mi madre no paraba de roncar / Sergey Voitenko: Revelation / Astor Piazzolla: Libertango / John Zorn: Roadrunner / Isaac Albéniz: ‘Aragón’, de la Suite Española Op. 47

MARTA CUBAS, acordió

Guanyadora de la 99a edició del concurs de Juventudes Musicales de España, del XV Certamen Nacional Intercentros Melómano i finalista de Prodigios 2 de RTVE, Marta Cubas Hondal (Muriedas, Santander, 2002) és una acordionista que destaca per la seva gran capacitat de comunicació, sensibilitat i virtuosisme. “Una artista amb una genialitat immensa", en paraules del director d'orquestra Andrés Salado.

Amb 16 anys estrena, a l'Auditorio Nacional de Música i acompanyada per l'Orquesta Metropolitana de Madrid, el Concierto Indálico d'Alejandro Vivas Puig, escrit expressament per a ella. Ha ofert recitals al Musikverein i al Konzerthaus de Viena, al Palau de la Música Catalana de Barcelona, a la Fundación Juan March de Madrid, i al Palacio de Festivales de Santander, entre d'altres.

Marta Cubas ha estat guardonada en més d'una vintena de concursos, destacant el primer premi al primer Concours International Accordéons-nous (Mons), el segon premi al 66è Trofeu Mundial d'Acordió (Portimao), el primer premi al VI Concurso Nacional de Jóvenes Intérpretes Ciudad de Cuenca, el primer premi al XVI Concurs Instrumental Sant Anastasi de Lleida o el primer premi en el XXXIX Certamen Guiposcuà d'Acordió d'Arrasate, en la categoria major de 18 anys, convertint-se en la guanyadora més jove. Recentment, ha estat guardonada amb el primer premi i Premi Platí com guanyadora absoluta del concurs Classicalia, la final del qual va tenir lloc al Konzerthaus de Viena, i amb el primer premi al BTHVN Wien Competition, tots dos sent concursos internacionals multiinstrumentals. Destaca el duo que manté amb la seva germana Cristina, violinista, amb qui a més de gravar el CD Vínculos, ha guanyat nombrosos premis de música de cambra i ha fet gira de concerts tant per Espanya com per l'estranger.

Va començar els seus estudis amb Gorka Hermosa, per després finalitzar els estudis superiors amb Iñaki Alberdi a Musikene de Sant Sebastià. Actualment, cursa els seus estudis de màster a la Musik und Kunst Privatuniversität (MUK) de Viena amb Grzegorz Stopa, activitat que compagina amb la seva labor concertística.

Una proposta de

Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya (Primer Premi 99a convocatòria d’instruments sense modalitat pròpia, 2021)
16/03/24
Sala Rusiñol (Sant Cugat)