MARTA CUBAS, acordió
Guanyadora de la 99a edició del concurs de Juventudes Musicales de España, del XV Certamen Nacional Intercentros Melómano i finalista de Prodigios 2 de RTVE, Marta Cubas Hondal (Muriedas, Santander, 2002) és una acordionista que destaca per la seva gran capacitat de comunicació, sensibilitat i virtuosisme. “Una artista amb una genialitat immensa", en paraules del director d'orquestra Andrés Salado.
Amb 16 anys estrena, a l'Auditorio Nacional de Música i acompanyada per l'Orquesta Metropolitana de Madrid, el Concierto Indálico d'Alejandro Vivas Puig, escrit expressament per a ella. Ha ofert recitals al Musikverein i al Konzerthaus de Viena, al Palau de la Música Catalana de Barcelona, a la Fundación Juan March de Madrid, i al Palacio de Festivales de Santander, entre d'altres.
Marta Cubas ha estat guardonada en més d'una vintena de concursos, destacant el primer premi al primer Concours International Accordéons-nous (Mons), el segon premi al 66è Trofeu Mundial d'Acordió (Portimao), el primer premi al VI Concurso Nacional de Jóvenes Intérpretes Ciudad de Cuenca, el primer premi al XVI Concurs Instrumental Sant Anastasi de Lleida o el primer premi en el XXXIX Certamen Guiposcuà d'Acordió d'Arrasate, en la categoria major de 18 anys, convertint-se en la guanyadora més jove. Recentment, ha estat guardonada amb el primer premi i Premi Platí com guanyadora absoluta del concurs Classicalia, la final del qual va tenir lloc al Konzerthaus de Viena, i amb el primer premi al BTHVN Wien Competition, tots dos sent concursos internacionals multiinstrumentals. Destaca el duo que manté amb la seva germana Cristina, violinista, amb qui a més de gravar el CD Vínculos, ha guanyat nombrosos premis de música de cambra i ha fet gira de concerts tant per Espanya com per l'estranger.
Va començar els seus estudis amb Gorka Hermosa, per després finalitzar els estudis superiors amb Iñaki Alberdi a Musikene de Sant Sebastià. Actualment, cursa els seus estudis de màster a la Musik und Kunst Privatuniversität (MUK) de Viena amb Grzegorz Stopa, activitat que compagina amb la seva labor concertística.