Què és Joventuts Musicals?

UNA ORGANITZACIÓ INTERNACIONAL

El moviment de les Joventuts Musicals ha estat qualificat per la UNESCO com “el moviment cultural juvenil més important del món”. Les Jeunesses Musicales van ser fundades a Brussel·les el 1940, en plena Segona Guerra Mundial, en un moment en què la desmoralitzada joventut de la Bèlgica ocupada necessitava un ideal al voltant del qual agrupar-se.

Just després de la guerra, l’any 1945, es va fundar la Federació Internacional de Joventuts Musicals, fruit de la voluntat de les Joventuts Musicals de Luxemburg, Bèlgica i França d'intercanviar les seves experiències i la seva activitat en favor de la promoció de la música entre els joves.

Avui, Joventuts Musicals Internacionals, amb seu a Brussel·les, s’ha estès pels cinc continents i compta amb més de quaranta seccions nacionals federades. Les Joventuts Musicals d’Espanya es van fundar el 1952, i el 1986 fou el torn de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya.

JOVENTUTS MUSICALS DE SANT CUGAT

L'associació local Joventuts Musicals de Sant Cugat neix l'any 2001 de la mà d'un grup de músics de la ciutat, disposats a omplir els buits musicals que encara hi havia. Des d'aleshores, l'entitat a dut a terme nombroses temporades de concerts, enriquint la programació de música en viu de Sant Cugat i impulsant als joves artistes, així com altres projectes entorn de la música i els joves com els concursos "Tria la teva Música", "Primera maqueta" o "Pugem a l'escenari".

Els principals objectius de JM de Sant Cugat són:

1. Crear una oferta de concerts i programació cultural.
2. Potenciar i desenvolupar projectes musicals i educatius.
3. Fer de JM de Sant Cugat un moviment d'ample base social. Un moviment actiu d'integració, implicació i participació ciutadana.