FSF & KRZYSZTOF WISNIEWSKI

Franz Schubert Filharmonia | Krzysztof Wisniewski, concertino - director
EL TRENCANOUS DE TXAIKOVSKI

Preu especial 10€ pel socis de Joventuts Musicals de Tarragona.

La Suite és una composició musical formada per un conjunt de danses que es van succeint, una darrera l’altre, sovint amb una obertura. Aquesta forma, pel seu component rítmic i virtuós, ha estat tradicionalment una de les més estimades tant pel públic com pels mateixos compositors.

La Suite Holberg es va compondre originalment per a piano, però un any més tard va ser adaptada per a orquestra. La suite es compon d’una introducció i un conjunt de danses d´estil neoclassicista, on Grieg va evocar l’estil i la gràcia de la música barroca.

A la segona part, s’interpretarà la Suite El Trencanous de Txaikovski. Abans de l’estrena del Ballet homònim, basat en un conte de fades nadalenc escric per Alexandre Dumas, Txaikovski va seleccionar vuit dels números del ballet per formar una Suite concebuda per tocar en concert. La Suite es va tocar sota la direcció del compositor el 19 de març del 1892, amb ocasió d’una reunió de la secció de la Societat Musical a Sant Petersburg.

Si bé aquesta Suite, va tenir un èxit enorme, i va aconseguir de gran acceptació i popularitat immediata, no va ser així amb el ballet sencer, que no aconseguiria la seva merescuda recompensa fins a dècades més tard, convertint-se en un dels ballets més estimats pel públic.

O. RESPIGHI: Antiche Danze ed Arie, Suite nu?m. 3
E. GRIEG: Holberg Suite, op. 40