GILE BAE, piano

Concert en intercanvi internacional

Nascuda el 1994 a Holanda, comença a tocar el piano als 5 anys. Un any més tard ingressa al Reial Consevatori de l’Haia, a la classe per a joves talents, on estudia amb Marlies van Gent. Des de 2009 estudia a l’Accademia Pianistica Internazionale “Incontri col Maestro” d’Imola amb Franco Scala.
Ha actuat en diverses ocasions amb orquestres: als sis anys interpretà el Concert en Do de Haydn a Corea, el 2003 amb la Camerata Amsterdam el Concert per a piano KV 246 de Mozart, l’any 2005 el Concert en Re de Haydn amb l’Orquestra de Cambra Atheneum, dirigida per Malcolm Singer, director de l’Escola Yehudi Menuhin. El novembre de 2009 interpretà el Concert per a piano en sol, KV 414 de Mozart, també amb l’Orquestra de Cambra Atheneum Chamber Orchestra i la direcció d’Arjan Tien. L’abril de 2011 interpretà el Concert de Grieg amb la Jove Orquestra Kennemer, sota la direcció de Matthijs Broer.
L’any 2000 guanyà el primer premi al Concurs de Piano Steinway d’Holanda. També rebé el segon premi al Concurs Internacional EPTA de Bèlgica i al Concurs Internacional Maria Campina de Portugal el 2008. El desembre guanya dos primers premis al Concurs Nacional. L’any 2012 obté el primer premi a la categoria més alta del Concurs de Piano Steinway i fou seleccionada com a representant d’Holanda per al Festival Steinway d’Hamburg. També guanya el primer premi al Concurs Princesa Christina del seu país. Ha tocat diverses vegades per a la ràdio i la televisió holandesa i ha actuat a sales holandeses com l’Auditori d’Amsterdam, el Theater Diligentia, Doelen, Philharmonie, Lucent Dans Theater, Anton Philips Hall. A l’estranger, actua a Itàlia, la República Txeca, Alemanya, Suïssa, Corea del Sud, etc. També ha tocat per a la Casa Reial holandesa.  Gile ha participat en diverses classes magistrals de Marcel Baudet, Rian de Waal, Paul Komen David Kuyken, Jan Wijn, Naum Grubert, Ruth Nye, Jean Yves Thibaudet, Tatiana Zelikman, Mila Balawskaya, Elza Kolodin, Igor Roma, Geoffrey Madge, M. Boris Petrushansky o M. Ricardo Risaliti, entre altres.

Programa I

D. Scarlatti:  Sonata en Do Major, K159 (Allegro)
(1685-1757)
                       Sonata en re menor, K9 "Pastoral" (Allegro) (c.1728)

Sonata en Sol Major, K125 (Vivo)

J. S. Bach: Suite francesa núm. 6, en Mi Major, BWV817 (c. 1722)
(1685-1750)

L. van Beethoven: Sonata núm. 23, en fa menor, op. 57 "Appassionata" (1805)
(1770-1827)

J. Brahms: Variacions i fuga sobre un tema de Händel, en sib Major, op. 24 (1861)
(1833-1897)

Les teve dades: Nom: E-mail: Les dades del teu amic: Nom: E-mail: Observacions: Escriu el codi de la imatge anterior:

Scarlatti: Sonata en Do Major, K159 / Sonata en re menor, K9 “Pastoral” / Sonata en Sol Major, K125 / Bach: Suite francesa núm. 6, BWV187 / Beethoven: Sonata núm. 23, op. 57 “Appassionata” / Brahms: Variacions i fuga sobre un tema de Händel, op.
gile-bae-4.jpg
22/12/12
Auditori Sant Josep (Moià)