TOSCA. Òpera escenificada

FESTIVAL A GRANERA

Natasha Tupin, soprano – Nacho Guzmán, tenor - Fernando Álvarez, baríton – Juli Rodríguez, piano
Tosca de Giaccomo Puccini

Avui us presentem la representació escenificada de l'òpera Tosca de Puccini, precedida d'un taller sobre pigments naturals utilitzats per pintar i amb un tast gastronòmic també acolorit.
Repartiment:
Tosca: Natasha Tupin, soprano
Mario Cavaradossi: Nacho Guzmán, tenor
Scarpia: Fernando Álvarez, baríton
Juli Rodriguez, piano
Decorats: Carles Arola
Maquillatge: Nani Bellmunt
Perruqueria: Júlia Ramírez

L’acció transcorre a Roma el 14 de juny del 1800. El republicà Angelotti fuig de la presó de Castel Sant’Angelo i es refugia a l’església de Sant’Andrea della Valle on el seu amic Mario Cavaradossi està pintant una Maddalena, que té una retirada a la seva amant Floria Tosca, famosa cantant que al cap de poc es presenta també a la capella.

Scarpia, cap de la policia borbònica, empresona Mario i el tortura per tal d’obtenir informació sobre l’amagatall del fugitiu Angelotti. Tosca intenta intercedir pel seu amant, tot oferint el seu cos a la luxúria del malvat Scarpia, que a canvi li ofereix fingir l’afusellament de Cavaradossi. Un cop ha aconseguit que Scarpia firmi el salconduit, Tosca el mata, salvant així el seu honor i va a reunir-se amb Mario a Castel Sant’Angelo, per tal de posar-lo al corrent de la farsa que serà la seva execució a fi que representi bé el seu paper d’afusellat. Però les armes dels soldats resultaran ser de veritat i Mario cau desplomat, sense vida. Tosca, desesperada, es llença daltabaix de Castel Sant’Angelo.

L’acció transcorre a Roma el 14 de juny del 1800. El republicà Angelotti fuig de la presó de Castel Sant’Angelo i es refugia a l’església de Sant’Andrea della Valle on el seu amic Mario Cavaradossi està pintant una Maddalena, que tñe una retirada a la seva amant Floria Tosca, famosa cantant que al cap de poc es presenta també a la capella.

Natasha Tupin, soprano
Realitza els estudis musicals i de piano al Conservatorio Nacional de la seva ciutat natal, Buenos Aires. També dansa clàssica amb el Mestre Wasil Tupin i cant amb  Marta Corbacho, Jose Crea  i a l’Institut Superior d’Arte del Teatro Colón de Buenos Aires. En Europa amb Melinda Liebermann a Alemanya i Paolo Vaglieri a Itàlia. Realitza el seu debut europeu al Stadttheater Würzburg d’Alemanya, com a "Blonde" en "El rapte en el serrallo" de Mozart, i hi canta també "Haensel y Gretel", "Elektra", "La fedeltá premiata" de Haydn, "Der Vogelhaendler","Orfeo als inferns" d’Offenbach, "El país de las sonrisas"y "La tiendita del horror", entre altres. Becada per l’"Internationales Opernstudio Zürich", ha participat en les produccions de "L'Ormindo" de Cavalli, "Der Rosenkavalier", "Suor Angelica","Lohengrin", "Der Schauspieldirektor","Don Giovanni" de Gazzaniga y "Carmen", i després en diversos teatres alemanys en el paper de "La reina de la nit" de "La Flauta màgica" de Mozart (Mainz, Detmold, Hof, Würzburg, Deutsche Oper am Rhein Duesseldorf-Duisburg, Staatstheater am Gaertnerplatz de Munich). Debutà al Teatro Colón de Buenos Aires com a "Olga" a "Fedora" de Giordano amb Plácido Domingo, Mirella Freni y Sherril Milnes, i com a cover dels rols de "Konstanze" ("El rapte en el serrallo" i "Sophie" ("Der Rosenkavalier"), i cantant a la clausura de la temporada oficial 2002 el rol de "Gilda" ("Rigoletto"). Ha cantat també "Lucia di Lammermoor" i "Rigoletto" al Teatro del Libertador de Córdoba, Argentina, "I Puritani" (Elvira) i "Roméo et Juliette", "Doña Francisquita","Cosí fan tutte"(Fiordiligi) i "Lucia di Lammermoor" al teatro Avenida,"Don Giovanni" (Donna Anna),"Lakmé" i "La fille du régiment" al Teatro Argentino de La Plata, entre d’altres. A Espanya ha cantat La Traviata de G. Verdi a Madrid i Barcelona i Rigoletto a Valladolid al costat de  Juan Jesús Rodriguez i Giorgio Casciarri.  Ha rebut el premi a la millor cantant de la "Asociación de Críticos Musicales de la República Argentina".

Nacho Guzmán, tenor
Tenor Líric nascut a Argentina i resident a Barcelona des de l'any 2017. Interpreta regularment "Don Jóse" de l'òpera Carmen i "Alfredo" de La Traviata al Palau de la Musica Catalana - Barcelona. L'any 2022 interpretà el rol de "Radamés" (Aida) i "Cavaradossi" (Tosca) en gira per Espanya amb la companyia LG Artist Managment. El novembre de 2023 interpretarà "Pollione" (Norma). Ha interpretat també "Canio" (Pagliacci) al Teatre Kursaal de San Sebastià amb la
companyia Opus Lirica el febrer de 2023. L'abril i maig de 2024 interpretarà a"Calaf" per a la Fundació Òpera
de Catalunya. Ha debutat també els Rols de "Manrico" d'Il Trovatore y "Edgardo III" d'Un Ballo in Maschera en diferents produccions per Espanya. En el seu repertori trobem també els rols de tenor protagonista de Lucia di Lammermoor, La Bohème, Cavalleria Rusticana, Requiem de Verdi, entre altres.

Fernando Alvarez, baríton
Nascut a Buenos Aires, posseeix una àmplia formació musical. És llicenciat per la Universitat Nacional de las Artes, on estudià piano i direcció d’orquestra; posteriorment completà els seus estudis de cant al Regne Unit i Itàlia. Ha cantat a Argentina, Brasil, Uruguai, Grècia, França, Alemanya, Itàlia i Espanya. Recentment ha debutat a l’Òpera de Sabadell el rol protagonista de l’òpera “Falstaff” de G. Verdi , Don Magnífico de “La Cenerentola” y Don Bartolo de “Il Barbiere di Siviglia” de G. Rossini  Ha cantat els rols principals de les òperes Tosca, Aida, Otello, Rigoletto, Cavalleria Rusticana, Pagliacci, Andrea Chenier, Gioconda i Falstaff; així com la majoria dels principals rols buffos rossinians.

Juli Rodriguez, pianista.
Titulat Superior en el Conservatori Municipal de Barcelona, on fou premiat.
Des de l'any 2002 treballa a l'Institut del Teatre, en el Conservatori Profesional de Dansa i a l'Escola Superior d'Art dramàtic. Repertorista de teatre, ha treballat en més de 100 obres entre operes, sarsueles i musicals.

Decorat de Tosca
05/08/23