L'entitat

La nostra història

Amb la denominació ASSOCIACIÓ DE JOVENTUTS MUSICALS DE TARRAGONA, es va constituir l'any 1962 una entitat sense ànim de lucre. Aquesta associació, mes enllà de l'empara jurídica de la qual es va revestir, l'obligada aleshores, va desenvolupar des dels seus inicis, de manera autònoma i independent, les activitats que constitueixen el seu objecte i finalitat, les quals queden al·ludides en la seva denominació.

La nostra associació forma part de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, la qual forma part al seu torn, de la Confederació de Joventuts Musicals d'Espanya, associada a la Jeunesses Musicales International, declarada per la UNESCO com el "Moviment Musical sense ànim de lucre més important de tot el món".

A nivell local, comunitari i estatal, la nostra entitat ha rebut les següents distincions:

• 26/11/1984: "Insígnia d'Or de Joventuts Musicals" al President de JJMM-Tgna, Sr. José Antonio Calvo i Arnáiz  (1923 - 2015) per la Junta de Govern de Joventuts Musicals d'Espanya.
  • 22/02/2008: "Medalla de la Ciutat" en la categoria de Plata en reconeixement a la labor en la difusio de la música a la ciutat.
  • 22/02/2008: "Diploma de Mèrits de Serveis Distingits" atorgat per l'Ajuntament de Tarragona al President de Joventuts Musicals de Tarragona  Sr. José A. Calvo Arnaiz (1923-2015).

Què és Joventuts Musicals?

El moviment de les Joventuts Musicals ha estat qualificat per la UNESCO com “el moviment cultural juvenil més important del món”. Les Jeunesses Musicales van ser fundades a Brussel·les el 1940, en plena Segona Guerra Mundial, en un moment en què la desmoralitzada joventut de la Bèlgica ocupada necessitava un ideal al voltant del qual agrupar-se. Just desprès de la guerra, l’any 1945, es va fundar la Federació Internacional de Joventuts Musicals, fruit de la voluntat de les Joventuts Musicals de Luxemburg, Bèlgica i França d'intercanviar les seves experiències i la seva activitat en favor de la promoció de la música entre els joves.

Avui, Joventuts Musicals Internacionals, amb seu a Brussel·les, s’ha estès pels cinc continents i compta amb més de quaranta seccions nacionals federades. Les Joventuts Musicals d’Espanya es van fundar el 1952, i el 1984 fou el torn de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya.

Subvencionado por