LES QUATRE ESTACIONS DE MAX RICHTER

Franz Schubert Filharmonia · Sayaka Shoji, violí i directora

A la història recent de la música simfònica, poques obres han aconseguit el reconeixement que han tingut Les quatre estacions de Max Richter. Una obra que re-imagina Vivaldi i que ja s’ha convertit en tot un clàssic de la música.

La violinista Sayaka Shoji, una de les artistes més sol·licitades de la seva generació i habitual d’orquestres com la Filharmònica d’Israel o la Philharmonia Orchestra de Londres, dirigirà el concert des del seu Stradivarius ‘Recamier’ de 1729, en la que serà la seva segona col·laboració amb la Franz Schubert Filharmonia.

A. Bataller: Reminiscències de llum (estrena a Barcelona)
M. Richter: The Four Seasons Recomposed

Sayaka Shoji s’ha tornat reconeguda internacionalment per la seva versatilitat artística única i el profund compromís amb cada repertori. La seva notable visió dels llenguatges musicals prové de la seva barreja d’origen europeu i japonès.

Nascuda a Tòquio, Shoji es va traslladar a Siena, Itàlia, quan tenia tres anys. Va estudiar a l’Accademia Musicale Chigiana i a la Musikhochschule de Colònia i va fer el seu debut europeu amb el Lucerne Festival Strings i Rudolf Baumgartner al Festival de Lucerna i després al Musikverein de Viena als catorze anys.

Des que va guanyar el primer premi al Concurs Paganini el 1999, Sayaka Shoji ha comptat amb el suport de directors destacats com Zubin Mehta, Lorin Maazel, Semyon Bychkov, Mariss Jansons i Yuri Temirkanov, per citar-ne alguns. També ha treballat amb orquestres reconegudes com la Filharmònica d’Israel, l’Orquestra Filharmònica, l’Orquestra Simfònica de Londres, la Filharmònica de Los Angeles i Nova York, l’Orquestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, la Filharmònica Txeca, la Wiener Symphoniker, l’Orquestra Mariinsky i l’Orquestra Simfònica NHK.

Els darrers moments destacats inclouen debuts amb èxit als BBC Proms el 2021 amb la Royal Philharmonic Orchestra amb Vasily Petrenko i el Blossom Festival amb la Cleveland Orchestra, una gira de recitals amb Víkingur Ólafsson, una gira al Regne Unit amb Philharmonia Orchestra amb Ashkenazy, com també la gala Bernstein’s 100th a Vienna Musikverein amb la Tonkünstler-Orchester amb Sado que va ser gravat i publicat pel segell Tonkünstler.

Un prolífic artista discogràfic, Shoji ha publicat onze àlbums a Deutsche Grammophon, inclosos els Concerts per a violí de Prokofiev, Sibelius i Beethoven amb l’Orquestra Filharmònica de Sant Petersburg dirigida per Yuri Temirkanov. Amb Gianluca Cascioli ha gravat les Sonates completes de Beethoven per a piano i violí i un àlbum recital amb Menahem Pressler.

Shoji va guanyar el Mainichi Art Award el 2016, un dels premis més prestigiosos del Japó, lliurat a aquells que han tingut una influència significativa en les arts. El 2012, Nikkei Business la va nomenar una de les “100 persones més influents del Japó en el futur”.

Sayaka Shoji interpreta un Stradivarius ‘Recamier’ c.1729 que li va cedir amablement Ueno Fine Chemicals Industry Ltd.

Sayaka Shoki
15/06/24