DIE ZAUBERFLÖTEN

DUO DE FLAUTES TRAVESSERES

TELEMANN, BACH, MOZART, PETYREK, KUHLAU

Die Zauberflöten és un duo format per la Marta i la Theresa, dues joves flautistes que es coneixen a Salzburg tocant juntes en el famós festival d’estiu “Salzburger Festspiel”. Després de guanyar l’audició de l’acadèmia d’estiu “Angelika-Prokopp”, de la Filharmònica de Viena, les dues flautistes es coneixen rebent classes d’alguns dels músics d’aquesta prestigiosa formació. Després dels assajos, van començar a tocar duets de flauta, i de seguida van veure que tenien una manera similar de tocar, i d’entendre i de concebre la música. És per això que la Theresa i la Marta van decidir formar el duet “die Zauberflöten”, que significa “les flautes màgiques”.

Theresa Prem, flauta travessera

Marta Torres, flauta travessera

G. Ph. Telemann: Sonata No. 2 en Mi menor , TWV 40:142 / W. F. Bach: Sonata Duet en Mi menor, FK. 54 / W. A. Mozart: Duets de “La Flauta Màgica” / F. Petyrek: 3 Tänze für Flöten, Opfertanz / F. Kuhlau: Duo Brillante No. 1 Op. 81 / W. A. Mozart: Duets de “La Flauta
Màgica”

THERESA PREM

Nascuda a Àustria el 1999, comença a tocar la flauta a l'edat de vuit anys, i amb setze entra al programa "Young Masters" de l'escola de música Johann Sebastian Bach de Viena, en cooperació amb la Universitat de Música i Arts representatives MDW de la capital austríaca. L'octubre de 2018 inicia els estudis a la Universitat de Música de Graz (KUG) amb Erwin Klambauer, solista de l'Orquestra Simfònica de Viena, i, un any més tard, hi suma els estudis amb Sonja Korak a la Universitat MDW. Des del 2020 compagina, paral·lelament, interpretació i pedagogia.

Ha guanyat nombrosos premis a escala nacional i internacional, com el 3r premi al "Concurs Internacional Cibulka" (2021), el 2n premi al Concurs Internacional "Flautiada" (2017), i primers premis al Concurs "21st Century Art" (2018) i al Concurs Nacional Austríac "Prima La Musica" (2017). El 2022, i per segon any consecutiu, guanya l'audició de l'Acadèmia d'estiu Angelika-Prokopp, de la Filharmònica de Viena, i participa en el Festival Salzburger Festspiel.

Des de fa tres anys, forma part de l'orquestra jove vienesa Wiener Jeunesse, col·labora a l'orquestra de cambra vienesa Wiener Kammerorchester, i actualment és membre de l'orquestra imperial vienesa Wiener Imperial Orchestra. Participa en diferents projectes orquestrals, així com projectes de cambra, i, en l'actualitat, forma part del grup die Zauberflöten i de l'ensemble Gemischter Satz.

MARTA TORRES

Nascuda a Girona el 1994, comença a estudiar flauta travessera a l'edat de set anys. Als catorze entra al Conservatori de Música Isaac Albéniz de Girona, on continua els estudis, i dos anys més tard guanya la titularitat a la JONC Alevins, on rep classes de músics i flautistes de renom, com alguns membres de la Mahler Chamber Orchestra.

Després de participar en altres joves orquestres, com la Jove Orquestra Simfònica del Vallès o la Jove Orquestra de Comarques Gironines, el 2013 comença els estudis d'interpretació al Conservatori Superior del Liceu, a Barcelona, sota la tutela de Christian Farroni. Durant els seus estudis guanya diferents premis com a solista, com el 2n Premi al Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya (2019), i premis de música de cambra com el Concurs "Higini Anglès" de Reus (2018 i 2011).

El 2019 inicia el Màster d'Instruments Orquestrals a la Universitat de Música i Art MUK de Viena amb Karl-Heinz Schütz, flauta solista de l'Orquestra Filharmònica de Viena, graduant-se amb les qualificacions més altes. Durant la seva estada a Àustria guanya l'audició de l'Acadèmia d'estiu Angelika-Prokopp, fet que li permet tocar per primera vegada al famós festival Salzburger Festspiel. Des del 2017 col·labora habitualment amb formacions com l'Orquestra Simfònica del Vallès, l'Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya, la GIO Symphonia o l'Orquestra de Girona.

19/11/23
Ajuntament de Sant Cugat - Espai Àgora