MIREIA TARRAGÓ I BERNARDO RAMBEAUD

VEU I GUITARRA

Mireia Tarragó, soprano | Bernardo Rambeaud, guitarra
CANÇONS DE MAIG

La soprano Mireia Tarragó i el guitarrista Bernardo Rambeaud presenten el seu programa de música catalana i francesa. Una fina selecció de lieder de Fauré, Toldrá, Cassadó, Morera integren aquest repertori, juntament amb algunes cançons tradicionals catalanes harmonitzades per Manuel García-Morante.

La frescor del verd i la primavera; l'evocació de les muntanyes, els rius i les flors; el cant dels ocells i les antigues cançons tradicionals s'entrellacen amb la lírica amorosa. A través de la música, emprenem un viatge atravessant els Pirineus, enmig de trobades i comiats, d'amors i de neguits.

Les transcripcions per a guitarra fetes per el Bernardo Rambeaud ens brinden la possibilitat de tenir una escolta ben diferent d'aquest repertori. Partint de la sonoritat intimista i acolorida de la guitarra, la Mireia Tarragó ens interpreta amb força i subtilesa expressiva cadascuna d'aquestes cançons.

Gabriel Fauré: Mai, Au bord de l'eau, Toujours, En prère, Le secret i Le papillon et la fleur / Eduard Toldrà: Matinal, Festeig, Abril i Cançó de passar cantant / Popular catalana (arr. per a guitarra sola de Miquel Llobet): El testament d’Amèlia / Enric Morera: L'Oreneta i Clavell del balcó / Manuel García-Morante: Cançons tradicionals catalanes (La Dama d'Aragó, Cançó del lladre, El rossinyol i Margarideta)

MIREIA TARRAGÓ, soprano

Nascuda a Tarragona l'any 1995, al llarg dels seus anys d'estudi va rebre tres vegades la beca de la Fundació Victoria de los Ángeles i va cursar el superior de cant i el màster d'interpretació del Lied a l'ESMUC, amb el màxim reconeixement. Actualment, forma part del programa "Lied the future", impulsat per l'Associació Franz Schubert Barcelona i recolzat per la Fundació Banc Sabadell. Gràcies a aquesta plataforma, durant el 2023 rebrà una mentoria de Dorothea Röschmann i Wolfram Rieger, i també oferirà recitals a la Schubertíada de Vilabertran i a la resta d'Espanya.

La seva discografia consta d'un disc amb la pianista Carmen Santamaría, en homenatge a la figura del compositor càntabre Arturo Dúo-Vital. Juntes, també han gravat diverses cançons de compositores alemanyes, catalanes i valencianes. Amb el guitarrista Bernardo Rambeaud tenen enregistrades algunes cançons d'Eudard Toldrà.

En el camp operístic, té en repertori personatges com Micaëla de "Carmen" de Bizet, Lucy de "The Telephone" de Menotti, Pamina de "Die Zauberflöte" de Mozart o Lauretta de "Gianni Schicchi" de Puccini. Ha format part dels cartells principals de la Schubertíada de Vilabertran i el Festival Life Victoria, el Barcelona Obertura Spring Festival, i el Festival de Música Antiga dels Pirineus. Ha cantat en sales com l'Auditori Nacional de Bordeaux, l'Auditori Nacional de Catalunya, el Palau de la Música Catalana o l'Auditori de Girona.

BERNARDO RAMBEAUD, guitarra

Com a guitarrista clàssic, combina l'activitat concertística solista amb el món del lied i la música de cambra. Ha actuat a sales d'Argentina, Espanya, Portugal i França, i, juntament amb la soprano Mercedes Gancedo, ha debutat a la Schubertíada de Vilabertran i al Barcelona Obertura Spring Festival. Ha participat, també, al Festival de Lied LIFE Victòria.

A Barcelona, realitza el Màster en Estudis Avançats d'Interpretació Musical amb el mestre Àlex Garrobé a l'ESMUC. Participa en nombrosos cursos amb mestres com Pablo Márquez i el director d'orquestra Jordi Mora, i al Festival d'Hivern de Campos do Jordao (Brasil), així com al Festival Internacional de Guitarra de Koblenz (Alemania). D'altra banda, també ofereix conferències-recitals als Festivals Internacionals de Guitarra de Petrer i de L'Hospitalet de l'Infant.

Acompanya a la mezzosoprano nord-americana Joyce DiDonato al seu projecte Sing for Today, gravant amb ella una sèrie de cançons. Juntament amb el mestre Lorenzo Coppola estudia i du a terme concerts al voltant de la música del segle XIX amb clarinet històric i guitarra romàntica. El seu continu treball amb cantants l'ha portat a realitzar diversos arranjaments i transcripcions d'autors com Eduard Toldrá, Carlos Guastavino, Franz Schubert, Pauline Viardot, entre d'altres, amb la finalitat d'enriquir els programes de concert de lied.

24/02/24
Sala Rusiñol (Sant Cugat)